Rate this post

به گزارش عاشق وب، گوگل از کارمندانش خواست اطلاعات محرمانه را با چت ربات های هوش مصنوعی همچون برنامه ˮگوگل باردˮ ( Bard) این شرکت، به اشتراک نگذارند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، رویترز به نقل از چهار منبع مطلع گزارش کرد: آلفابت (شرکت مادر گوگل) که یکی از بزرگترین بازیگران رقابت هوش مصنوعی است، به کارمندانش اعلام نمود نباید اطلاعات محرمانه را با چت ربات های هوش مصنوعی مانند چت جی پی تی و “بارد”، به اشتراک گذارند. چونکه شرکتهای هوش مصنوعی با استفاده از پیام های ارسال شده توسط کاربران، درک زبان چت ربات های خویش را آموزش می دهند.

همانطور که یافته های یک مطالعه نشان داده است، بازنگری کنندگان انسانی می توانند چت ها را بخوانند و ازاین رو اطلاعات داخلی را مشاهده کنند، یا اینکه خود هوش مصنوعی می تواند به تنهایی آنها را بازتولید و افشا کند.

هشدارهای مشابهی از جانب شرکت هایی مانند والمارت، مایکروسافت و آمازون صادر گردیده است که اعلام نموده اند پاسخ های چت جی پی تی را دیده اند که با اطلاعات داخلی آنها، شباهت زیادی داشته است.

هشدار گوگل بخصوص از این نظر جالب توجه است که خود این شرکت، چت ربات عرضه نموده است. این غول اینترنتی به مهندسانش اخطار داده است که از ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی استفاده نکنند.

گوگل اوایل ماه میلادی جاری، اعلام نمود که “بارد” برای پاسخگویی بهتر به سوالات در مورد منطق و ریاضی، حالا می تواند به تنهایی، کد اجرا نماید. این به روزرسانی، بعد از بروزرسانی آوریل انجام شد که امکان تولید کد را برای “بارد” فراهم نموده بود.

گوگل به رویترز اعلام نمود اگرچه”بارد” می تواند برای برنامه نویسان مفید باشد، اما امکان دارد کدهای نامطلوب را هم پیشنهاد کند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، گوگل پیش از اینکه “بارد” را عرضه کند، به کارکنانی که این برنامه را آموزش می دادند، اخطار داده بود اطلاعات داخلی را به آن ندهند.

منبع: