Rate this post

عاشق وب: جراح کل آمریکا در سفارش ای هشدار داد رسانه های اجتماعی می توانند به سلامت روانی جوانان به ویژه دختران نوجوان، لطمه عمیقی وارد کنند و خواهان تدابیر حفاظتی از طرف شرکت های فناوری برای کودکانی شد که در مراحل حساس رشد مغزی هستند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، ویوک مورتی، جراح کل آمریکا اظهار داشت: هرچند رسانه های اجتماعی مزایایی دارند اما فاکتور های فراوانی وجود دارد که نشان میدهد رسانه های اجتماعی می توانند به سلامت روانی کودکان لطمه وارد کنند.

مورتی اظهار داشت: ما در میانه بحران ملی سلامت روانی جوانان هستیم و من نگرانم که شبکه اجتماعی، عامل مهم این بحران باشد؛ عاملی که باید فورا به آن پرداخته شود.

در سفارش جراح کل آمریکا با اشاره به پاسخ های یک نظرسنجی که از نوجوانان انجام شده، آمده است: استفاده از رسانه های اجتماعی ممکنست موجب ایجاد و ادامه مسائل تصویر بدن شده و بر رفتارهای غذایی و کیفیت خواب تاثیر منفی گذاشته و به مقایسه اجتماعی و عزت نفس پایین به ویژه در بین دختران نوجوان منتهی شود.

طبق این توصیه، نوجوانانی که بیش از سه ساعت در روز در رسانه های اجتماعی وقت می گذرانند، با خطر مضاعف تجربه نتایج سلامت روانی ضعیف مانند عارضه افسردگی و اضطراب روبرو هستند.

نوجوانان می گویند رسانه های اجتماعی به آنها کمک می نماید پذیرفته شدن بیشتری را احساس کنند و در دوران دشوار، بیشتر حمایت شده و با دوستانشان بیشتر ارتباط داشته باشند و خلاق تر باشند. سیاست گذاران باید استانداردهای ایمنی را به گونه ای تحکیم کنند که این مزایا را برای کودکان تمامی سنین تقویت کند و در عین حال، این سفارش خاطر نشان کرده که محتوای مضر و نامناسب همچنان به آسانی و به شکل گسترده برای کودکان قابل دسترس است.

جراح کل آمریکا اظهار داشت: شرکت های فناوری باید به محدودیت سنی برای کنترل دسترسی به پلت فرم های شبکه اجتماعی پایبند مانده و درباره ی داده ها پیرامون تاثیر محصولاتشان بر کودکان شفاف باشند. الگوریتم ها و طراحی پلت فرم باید بدنبال حداکثر کردن مزایای احتمالی شبکه اجتماعی بجای ویژگیهایی باشد که طوری طراحی می شوند تا کاربران زمان بیشتری را در این پلت فرم ها سپری کنند.

سائول لوین، مدیرعامل انجمن روان پزشکی آمریکا می گوید اولین اصل مراقبت سلامتی این است که صدمه ای نرسانید. این همان استانداردی است که ما باید برای شروع، پلتفرمهای شبکه اجتماعی را به آن ملزم نماییم.

بر اساس گزارش رویترز، سفارش جراح کل آمریکا شامل پیشنهادهایی است برای آنچه که والدین، شرکت های فناوری و همین طور کودکان و نوجوانان می توانند برای اجتناب از نتایج خطرناک و مثبت تر شدن تجربه شبکه اجتماعی انجام دهند. این پیشنهاد ها شامل ایجاد یک برنامه رسانه خانوادگی، تشویق دوستی های حضوری، صحبت با کودکان درباره ی اینکه چطور می توانند زمان آنلاین خودرا سپری کنند و تشویق آنها برای کمک گرفتن در صورت نیاز به آنست.