Rate this post

به گزارش عاشق وب، ابر آروان در جهت آسان کردن کار توسعه دهندگان، کارشناسان دواپس، مدیران سیستم و مهندسان زیرساخت برای توسعه و مدیریت یکپارچه سرویسهای ابری مختلف از محصول جدید خود به نام Shell رونمایی نمود.

به گزارش عاشق وب به نقل از مهر، محصول Shell ابری آروان بعنوان تلفیقی از یک محیط توسعه‌ی یکپارچه (Cloud IDE) و ترمینال سفارشی سازی شده ی آنلاین (Cloud shell)، ابزاری است که امکان توسعه‌ی اپلیکیشن، مدیریت سیستم و زیرساخت را همه جا و با هر دستگاهی فراهم می آورد. بعلاوه این محصول با ارائه ی محیط یکسانِ توسعه‌ی محصول، موقعیت ایده آلی را برای آموزش آنلاین بوجود می آورد.
ویژگی متمایز محصول جدید ابر آروان برخورداری از زبان های برنامه نویسی گوناگون، افزونه های متنوع VSCode و بسته های نرم افزاری لینوکس است که به شکل پیش فرض بر بستر ابر دردسترس توسعه دهندگان قرار دارد. در نتیجه، برای توسعه و مدیریت سرویسهای ابری با Shell ابری آروان تنها لازم است سورس کد را روی این محصول Clone و پروژه ی خویش را Run کنید.
به علاوه کلادشل ابر آروان با ارائه ی بیشتر از ۱۰۰ بسته ی نرم افزاری لینوکس و به کمک زبان های برنامه نویسی مختلف و مجموعه ای از دستورهای ساده شده، محیط مناسبی را برای تست کدها فراهم نموده است.
از خصوصیت های عمده ی کلادشل ابر آروان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
هماهنگ با API و CLI آروان
باتوجه به سازگاری کلادشل ابر آروان با API و CLI ابر آروان، امکان استفاده از قابلیت های مختلف محصولات آروان در کوتاه ترین زمان و به شکل یکپارچه و امن فراهم گشته است.
محیط توسعه‌ی آنلاین
با توجه به امکانات گسترده ی Shell ابری آروان که همه جا دردسترس است، در هر زمان میتوان با استفاده از مرورگرهای مختلف، سرویسهای ابری را توسعه داد و مدیریت کرد.
سازگار با همه ی دستگاه ها
با Shell ابری آروان امکان توسعه بر بستر ابر فراهم است، در نتیجه، میزان منابع لپ تاپ یا کامپیوتر شما مانند Disk و CPU دیگر پارامتر تعیین کننده ای برای کار توسعه‌ی محصول نیست. به بیان دیگر، با کلادشل ابر آروان امکان توسعه‌ی سرویس ها با گوشی همراه یا تبلت در نسخه ی PWA با اندازه های متفاوت و استاندارد فراهم است.
ذخیره سازی دایمی
ذخیره سازی دایمی داده ها، تغییرات و پیکربندی های انجام شده با حجم دل خواه در دیسک های پرسرعت، دیگر قابیت Shell ابری آروان است.
دسترسی به Git
توسعه ی سرویسهای مختلف با یک محصول ابری امکان توسعه، یکپارچه سازی و تغییر کدهای موجود در مخزن گیت به شکل آنلاین و در کوتاه ترین زمان را فراهم می آورد.
افزونه های متنوع
طیف گسترده ای از افزونه های کابردی VSCode به شکل پیش فرض در Shell ابری آروان دردسترس قرار دارند. ازاین رو با این محصول برای توسعه در بیش تر موارد نیازی به نصب ابزارها و افزونه ها نیست.
توسعه و مدیریت سرویسهای ابری پیش و بعد از Shell ابری آروان
برای توسعه‌ی یک سرویس ابری بدون Cloud IDE، ابتدا باید یک سرور لینوکسی تهیه و دست کم ۲۰ تا ۳۰ پکیج لینوکسی ضروری روی آن نصب کرد. بعلاوه باید از لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی استفاده گردد تا زبان های برنامه نویسی، افزونه ها و کانفیگ های لازم برای توسعه‌ی سرویس روی آن نصب باشد.
این در حالی است که برای توسعه‌ی اپلیکیشن با محصول جدید ابر آروان که تلفیقی از Cloud IDE وCloud Shell است:
از زیرساخت ابری استفاده می شود. برای نمونه به جای استفاده از Disk Local از Volume یا دیسک ابری استفاده می شود. ازاین رو وابستگی به سیستم شخصی برای توسعه از بین می رود.
زبان های برنامه نویسی مختلف مانند Python، PHP، Java، JavaScript، TypeScript و.NET به شکل پیش فرض برای توسعه و مدیریت سرویس ها دردسترس هستند.
افزونه های کاربردی VSCode VSCode مانند SSH Client برای کنترل ابرک های IaaS و Thunder Client برای تست APIها به شکل پیش فرض در Shell ابری آروان موجود است.
بیش از ۱۰۰ بسته ی نرم افزاری لینوکس مانند Kubectl، Helm، Ansible و Terraform به شکل پیش فرض دردسترس است.
امکان شخصی سازی Shell ابری آروان با اضافه کردن زبان های برنامه نویسی، افزونه های کاربردی VSCode و پکیج های لینوکسی فراهم است.
قیمت گذاری Shell ابری آروان
از Shell ابری مانند سایر محصولات ابر آروان میتوان به شکل PAYG استفاده و به ازای میزان مصرف هزینه پرداخت کرد. کاربران می توانند در چارچوب بسته های ۳core، ۴core، ۸core، ۱۶core، ۲۰core از Shell ابری آروان استفاده نمایند.
هم چنین با عنایت به قیمت گذاری این محصول به شکل PAYG امکان استفاده از کلادشل ابر آروان برای مصارف مختلف مانند تست کم هزینه ی سرویس تا توسعه‌ی محصول استفاده نمود. بعلاوه برای مدیریت هزینه ها امکان افزایش یا کاهش منابع با هر بار اجرای Shell وجود دارد.
برای بررسی و تست Shell ابری آروان، علاقه مندان می توانند در هر ماه ۵ ساعت به شکل مجانی از بسته ی ۸-core و دیسک ۴۰GB استفاده نمایند.
توسعه به کمک هوش مصنوعی در Shell ابری آروان
ابزار Rubberduck امکان دسترسی به ChatGPT را در Shell ابری آروان و به دنبال آن توسعه‌ی سرویسهای مختلف به کمک هوش مصنوعی را فراهم نموده است.
به این منظور کافی است کلید API سرویسChatGPT را در Shell ابری آروان وارد کنید تا با یک کلیک ساده به طیف گسترده ای از خصوصیت های کاربردی و قدرت مند هوش مصنوعی دسترسی داشته باشید. ChatGPT به شما امکان می دهد بدون محدودیت همه ی ایده های خویش را به کدهای اجرایی پیاده سازی کنید و در کوتاه ترین زمان و با بهترین روش ها محصول تان را توسعه دهید.
محصول Shell ابری آروان برای آموزشگاه ها
یکی از بزرگ ترین چالش ها برای آموزش برنامه نویسی یکسان نبودن سیستم های دانش پذیران و تفاوت سیستم عامل های آن هاست. هم چنین خیلی از دانش پذیران سیستم شخصی ندارند یا سیستم های آنها برای توسعه از منابع کافی برخوردار نیست.
Shell ابری آروان محیطی یکسان را در اختیار مراکز آموزشی و دانشگاه ها قرار می دهد تا اساتید درگیر رفع مشکلات ناشی از تفاوت سیستم های دانش پذیران نشوند. کافی است استاد بعد از ورود به کلاس از دانش پذیران بخواهد وارد Cloud IDE ابر آروان شوند و برای نمونه آغاز به برنامه نویسی به زبان Python کنند.

منبع: