Rate this post

به گزارش عاشق وب، شرکت Bitdeer Technologies Group که بازوی سرمایه گذاری بوتان است، به دنبال سرمایه گذار برای صندوقی به ارزش حداکثر ۵۰۰ میلیون دلار است که برای توسعه استخراج سبز رمزارز در این پادشاهی واقع در ارتفاعات هیمالیا استفاده خواهد شد.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، جذب سرمایه از سرمایه گذاران موسسه ای، در انتها ماه مه شروع می شود و هدف آن، راه اندازی استخراج رمزارز عاری از آلایندگی است که از نیروی برق آبی فراوان بوتان بهره می برد.

اوجوال دیپ داهال، مدیرعامل بازوی سرمایه گذاری “دروک هولدینگ اند اینوستمنت” اظهار داشت: استخراج رمزارز، کم ریسک ترین راه برای بوتان به منظور بهره بردن از فرصت های ارز دیجیتالی است و الان این کشور به بیتکوین متمرکز خواهد شد. برای ما مهم می باشد که به دنبال دارایی هایی با حجم کم، ارزش بالا یا دارایی های دیجیتالی برای این هدف باشیم و تلاش نماییم خودمان را در موقعیتی قرار دهیم که بتوانیم به مرور زمان در سطح جهانی برای ساخت اقتصادمان، رقابتی باشیم.

کشور پوشیده از جنگل بوتان که در بین چین و هند واقع شده است، حدود ۷۷۷ هزار نفر جمعیت دارد و مدتها در کوشش برای متنوع کردن اقتصادش بوده که به درآمدهای برقی آبی متکی است. دروک، سرمایه گذاری های دولت در حوزه های سنتی مانند سهام، اوراق قرضه، فناوری، انرژی و املاک و همینطور استخراج و سرمایه گذاری در رمزارز را مدیریت می کند.

استخراج کنندگان بیتکوین برای حل معادلات پیچیده ریاضی، از دستگاههای رایانشی انرژی بر استفاده می نمایند و با دریافت توکن، جایزه می گیرند. این فرایند، انتقادهایی را در رابطه با نتایج زیست محیطی استفاده از سوخت های کثیف برای تولید برق مورد نیاز این دستگاه ها، به دنبال داشته است.

این استخراج کنندگان به علت سقوط قیمت دارایی های دیجیتال، افزایش هزینه های انرژی و افزایش رقابت در سال گذشته، در مضیقه قرار گرفتند. اما شرایط آنها در سال ۲۰۲۳ با بهبود بازار رمزارز، بهبود پیدا کرده است.

شرکت Bitdeer که مستقر در سنگاپور است و متعلق به جیهان وو، کارآفرین چینی است، یکی از بزرگترین استخراج کنندگان رمزارز از نظر نیروی رایانش است و یکی از بزرگترین مراکز استخراج رمزارز را در تگزاس دارد. این شرکت ماه گذشته بعد از یک ادغام پرتاخیر، معاملات در نزدک را شروع کرد. این شرکت انتظار دارد یک مرکز ۱۰۰ مگاواتی در بوتان دایر کند که کار ساخت آن در سه ماهه دوم سال جاری شروع شده و در ژوییه تا سپتامبر کامل می شود.

بیت کوین در دوران رونق ارز دیجیتالی در زمان پاندمی کووید ۱۹ که در سال ۲۰۲۱ به اوج رسید، تا رکورد ۶۹ هزار دلار صعود کرد. سپس در سال ۲۰۲۲، به پایین ۱۶ هزار دلار سقوط کرد اما از آن زمان، بهبود پیدا کرده و به حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ دلار رسیده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ورود بوتان به دنیای پرنوسان و گاهی جنجال آمیز رمزارز، با عنایت به اینکه این کشور جهت استفاده از شاخص “شادی ناخالص ملی” برای سنجش موفقیت اقتصادی شهرت دارد، قابل توجه به حساب می آید. این شاخص، عناصری مانند رفاه روانی و تنوع زیست محیطی را برای برآورد استاندارد زندگی، به حساب می آورد.

منبع: