Rate this post

به گزارش عاشق وب، یک دادگاه تجدیدنظر هند، جریمه حدود ۱۶۰ میلیون دلاری که از جانب رگولاتور ضد انحصار طلبی این کشور ضد گوگل در بحبوحه تفحص فزاینده نسبت به بلندپروازی این شرکت برای توسعه نفوذ جهانی سیستم عامل اندروید خود تعیین شده بود را تایید نمود.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، این دادگاه تجدیدنظر با این وجود، برخی از شرایط ویژه ای که کمیسیون رقابت هند برای گوگل تعیین کرده بود را کنار گذاشت و مایه آسودگی خاطر این شرکت شد. گوگل بعد از اینکه اواخر سال قبل این جریمه را دریافت کرد، با رفتن به دادگاه، درخواست تجدیدنظر داد.

کمیسیون رقابت هند، اکتبر گذشته با صدور جریمه ضد گوگل، اعلام نموده بود این شرکت از موقعیت برتر خود در بازار مانند جست و جوی آنلاین و فروشگاه برنامه برای اندروید، سوءاستفاده کرده تا موقعیت اپلیکیشن هایی مانند کروم و یوتیوب را در مرورگرهای وب موبایل و میزبانی ویدئوی آنلاین حفظ کند. این رگولاتور، گوگل را از بعضی از توافقهای اشتراک درآمد با سازندگان تلفن هوشمند منع کرد و متذکر شده بود چنین شیوه هایی به گوگل کمک کرده است انحصاری ماندن خدمات جست و جو و عقب راندن رقبایش را تضمین کند.

این کمیسیون چند روز بعد با بیان اینکه گوگل از موقعیت برتر خود بهره برده تا طراحان اپلیکیشن را مجبور کند از سیستم پرداخت درون برنامه ای این شرکت استفاده کنند، گوگل را برای بکارگیری شیوه های ضدانحصارطلبی در هند، بیشتر از ۹ میلیارد روپیه معادل ۱۱۰ میلیون دلار جریمه کرد و دستور داد طراحان اپلیکیشن را از استفاده از سیستم پرداخت غیرگوگل در این کشور منع نکند.

گوگل حالا ۳۰ روز فرصت دارد تا جریمه را پرداخت کند. همینطور این امکان را دارد که نسبت به حکم دادگاه در دادگاه عالی هند، درخواست تجدیدنظر کند.

این شرکت آمریکایی پیش از این گفته بود تصمیم کمیسیون رقابت هند، گوگل را ناچار خواهد نمود مدل کسب و کار خویش را تغییر دهد و به ضرر مصرف کنندگان تمام خواهد شد. اقدامات پیشنهادی کمیسیون رقابت هند، تلاش ها برای آنلاین کردن بیشتر افراد را فلج می کند، مانع از حفظ حریم خصوصی کاربران می شود و اندروید که بیشتر از ۹۰ درصد از بازار گوشیهای هوشمند هند را در دست دارد را گران تر خواهد ساخت. این تغییرات همینطور به رشد گوگل در یکی از بزرگترین بازارهای خدمات وب جهان که در آن برای درآمد تبلیغاتی با رقبای خود همچون متا رقابت می کند، ضربه خواهد زد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دیده بان ضد انحصارطلبی هند می گوید گوگل قدرت زیادی در بازار موبایل دارد و مدعی است که این شرکت، رویکرد متفاوتی را در حوزه های قضایی دیگر اتخاذ نموده است.

منبع: