Rate this post

به گزارش عاشق وب، دریافت استعلامات کاغذی ایثارگری برای کلیه دستگاههای اجرایی در آخرین جلسه کارگروه تعامل پذیر دولت الکترونیکی، حذف شد.

به گزارش عاشق وب به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آخرین جلسه کارگروه تعامل پذیر دولت الکترونیکی، دریافت استعلامات کاغذی ایثارگری برای کلیه دستگاههای اجرایی حذف و همینطور مقرر شد تا در مورد پایگاه داده مکان محور شرکت ملی پست، کمیته ای به منظور ارائه راهکارهای اجرایی برای تبادل داده میان دستگاههای اجرایی و احصای سرویس ها قابل ارائه تشکیل گردد.
چهل و یکمین جلسه کارگروه تعامل پذیر دولت الکترونیکی به ریاست رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و رئیس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی برگزار گردید.
در این جلسه در جهت اجرای قانون مدیریت داده و اطلاعات ملی، مصوب شد تا گزارش عملکرد دستگاههای اجرایی متولی پایگاههای اطلاعات پایه به مراجع مربوطه همچون مجلس و شورایعالی فضای مجازی ارائه شود.
همچنین بر مبنای مصوبات این جلسه، دریافت استعلام کاغذی ایثارگری از بنیاد شهید برای کلیه دستگاههای اداری حذف شد و بر همین مبنا خدمات این حوزه باید تنها به صورت برخط در مرکز ملی تبادل اطلاعات صورت گیرد.
علاوه بر آن گزارشی از پایگاه داده و اطلاعات مکان محور معروف به GNAF شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران ارائه و مقرر شد تا کمیته ای با عضویت شرکت ملی پست، وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت راه و شهرسازی تشکیل تا نسبت راهکارهای اجرایی لازم برای تبادل داده و احصا سرویسهای قابل عرضه و همینطور تکمیل و بروز رسانی پایگاه مکان محور نشانی (کدپستی، GNAF و شرح نشانی استاندارد) با استفاده از ظرفیت های دستگاههای عضو و مشارکت مردمی به کارگروه ارائه کنند.
ضمنا اعلام گردید که جلسه بعدی کارگروه تعامل پذیر دولت الکترونیکی در نیمه دوم فروردین سال آینده برگزار می گردد و در این نشست گزارش پایگاه رفاه ایرانی ها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پایگاه اعتبارسنجی توسط بانک مرکزی ارائه می شود.

منبع: