Rate this post

عاشق وب: شرکت متا پلتفرمز بعد از گذشت چهار ماه از اعلام اخراج 11 هزار کارمند، روز سه شنبه اعلام نمود 10 هزار شغل دیگر در این شرکت را حذف خواهدنمود.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت مادر فیسبوک، در پیامی به کارمندانش اعلام نمود: ما انتظار داریم اندازه تیم خویش را به میزان ۱۰ هزار نفر کاهش دهیم و حدود پنج هزار موقعیت شغلی که هنوز استخدام نشده اند را ببندیم.

این اخراج های گسترده در جهت تغییرات وسیع در متا صورت می گیرد که شامل لغو پروژه هایی با اولویت پایین و کاهش نرخ استخدام است. به دنبال انتشار این خبر، ارزش سهام متا در معاملات قبل از گشایش بازار آمریکا، دو درصد صعود کرد.

این اقدام، منعکس کننده تلاش زاکربرگ برای تبدیل ۲۰۲۳ به “سال بهینگی” با وعده کاهش پنج میلیارد دلاری هزینه ها و رساندن آن به ۸۹ تا ۹۵ میلیارد دلار رسید.

وخامت اوضاع اقتصادی، سلسله اخراج های گسترده در شرکتهای آمریکایی از بانکهای وال استریت نظیر گلدمن ساکس و مورگان استنلی گرفته تا غول های فناوری نظیر آمازون و مایکروسافت، را به دنبال داشته است. صنعت فناوری از شروع سال ۲۰۲۲، بیشتر از ۲۸۰ هزار نفر را اخراج کرده و حدود ۴۰ درصد از اخراج ها، سال جاری انجام شده است.

متا که میلیاردها دلار روی توسعه متاورس (دنیای مجازی) هزینه کرده است، با رکود فروش تبلیغات در دوران پساکرونا روبرو شده است چونکه تبلیغات کنندگان در رویارویی با تورم بالا و افزایش نرخ بهره، هزینه برای تبلیغات را کاهش داده اند.

بر اساس گزارش رویترز، اقدام متا برای کاهش ۱۳ درصدی تعداد کارمندانش در نوامبر گذشته، اولین اخراج گسترده در تاریخ ۱۸ ساله این شرکت بود. تعداد کارمندان این شرکت در آخر سال ۲۰۲۲، به ۸۶ هزار و ۴۸۲ نفر رسید که ۲۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۱، رشد داشت.

منبع: