Rate this post

عاشق وب: متا که مالک رسانه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام است، در تدارک دور دیگری از اخراج هاست که ممکنست هزاران کارمند این شرکت را دربربگیرد.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش کرد این کاهش مشاغل ممکنست از هفته جاری شروع شود و به منزله شروع دور جدیدی از اخراج هاست. قبل از این، متا ۱۳ درصد از کارمندانش را در امتداد طرح کاهش هزینه که در نوامبر اعلام شد، اخراج کرده بود. خیلی از کارمندان این شرکت از زمان اعلام اولین دور اخراج ها، نگران بودند که ممکنست اخراج های بیشتری صورت بگیرد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، قبل از این گفته بود این شرکت شبکه اجتماعی، امسال روی تلاش ها برای پایین بردن هزینه های شرکت متمرکز خواهد شد و ۲۰۲۳، “سال بهینگی” خواهد بود. مدیرعامل متا در فوریه گفته بود متا به کاهش پروژه هایی متمرکز شده است که عملکرد خوبی ندارند یا دیگر بااهمیت نیستند و می خواهد برای سرعت بخشیدن به تصمیم گیری، لایحه های مدیران میانی را حذف کند.

اقدام برای کاهش هزینه در مقطع حساسی برای این شرکت به انجام می رسد که هزینه ها و مخارجش در سه ماهه چهارم، برمبنای سالانه ۲۲ درصد افزوده شد و به ۲۵.۸ میلیارد دلار رسید در صورتیکه مجموع این فروش این شرکت، چهار درصد کم شد و به ۳۲ میلیارد دلار رسید.

کسب و کار تبلیغات آنلاین متا به سبب عواملی نیاز رکود بازار تبلیغات دیجیتالی، نتایج ادامه دار تغییر حریم خصوصی سیستم عامل iOS اپل در سال ۲۰۲۱ و رقابت فزاینده از طرف تیک تاک، با موانعی روبروست. در این بین، این شرکت همچنان به سرمایه گذاری در توسعه متاورس ادامه می دهد. واحد رئالیتی لَبز که مامور ساخت فناوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مورد نیاز برای متاورس است، در سه ماهه چهارم، ۷۲۷ میلیون دلار درآمد داشت اما ۴.۲۸ میلیارد دلار ضرر عملیاتی متحمل شد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، زاکربرگ اعلام نموده است مسئولیت طرحهای کاهش هزینه که قبل از این اعلام گردید را برعهده می گیرد برای اینکه معتقد می باشد اخراج ها، گزینه آخر است.

منبع: