Rate this post

عاشق وب: مالک میلیاردر توییتر اعلام نمود مدل اشترک گران تری معرفی می کند که تحت آن، کاربران این شبکه اجتماعی دیگر تبلیغاتی مشاهده نخواهند کرد.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، ایلان ماسک در توییتر اعلام نمود تبلیغات در توییتر بسیار زیاد و بزرگ هستند. اقداماتی برای رسیدگی به این مسئله در هفته های آینده صورت خواهد گرفت اما وی به جزییات این اقدامات یا قیمت مدل اشتراک جدید اشاره نکرد.

ماسک از زمانی که توییتر را خریداری نموده است، بدنبال تغییر مدل کسب وکار این پلت فرم و کاهش اتکا به درآمد تبلیغاتی بوده است و در همین راستا، امیدهای زیادی به سرویس اشتراکی “توییتر بلو” بسته است.

این شرکت تلاش می کند کاهش درآمد تبلیغاتی را که از زمان خریداری شدن توسط ایلان ماسک و نگرانی برندهای بزرگ از سیاستهای مدیریت محتوای ایلان ماسک، به شدت افت کرده است، مهار کند. خود ماسک گفته است نمی خواهد این پلت فرم به یک جهنم دره رایگان برای همه تبدیل گردد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، توییتر بتازگی ممنوعیت سه ساله برای تبلیغات سیاسی را کنسل کرده است. وب سایت اینفورمیشن اوایل ماه میلادی جاری گزارش کرد توییتر از شروع امسال، حدود ۴۰ نفر از دانشمندان و مهندسان دیتا که در بخش تبلیغات کار می کردند را اخراج کرده است.

تغییر الگوریتم “برای شما”

ایلان ماسک همین طور چند روز پیش اعلام نمود توییتر الگوریتم “برای شما” را تغییر داده است برای اینکه حاوی توییتهای زیاد از افرادی بود که کاربران دنبال نمی کردند.

ماسک اعلام نمود توییتر بعد از شکایت کاربران درباره ی مشاهده توییتهای زیادی از افرادی که دنبالشان نکرده اند، الگوریتم تب “برای شما” را تغییر داده است.

اظهارات ماسک در پاسخ به توییت یک کاربر بود که گفته بود افراد، افت شدید نرخ تعامل با پستهایشان را گزارش کرده اند.

ماسک اظهار داشت: بروزرسانی الگوریتم “برای شما”، حاوی توییتهای زیاد از افرادی بود که کاربران دنبال نکرده بودند و این تغییر، معکوس شده است.

یک کاربر توییتر در پاسخ به توییت ماسک، نوشت: کاربرانی که پستها را پسند یا بازنشر می کردند، ناپدید شده اند. یک کاربر دیگر اظهار داشت: ویدیو های تصادفی به زبانهای مختلف در فید برای شما مشاهده می کنند اما همه محتوا و مقالاتی که دنبال می کردند، ناپدید شده اند. کاربران دیگر هم گزارش کردند توییتهای حسابهایی که دنبال می کنند، دیده نمی شود.

فیلترهای تب “دنبال کردن”، تنها توییتهای حسابهایی را نشان داده است که کاربر آنها را دنبال می کند. در صورتیکه “تب برای شما”، تلفیقی از توییتهای سفارش شده توسط کاربرانی که افراد آنها را دنبال نمی کنند و همچنان از طرف حسابهای دنبال شده را نمایش می دهد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، کاربران می توانند در فید اصلی توییتر خود بین تب “برای شما” و دنبال کردن سوئیچ کنند. این تب ها جایگزین تب های قبلی با عنوان “خانه” (Home) و “جدیدترین” (Latest) شدند. توییتر اعلام نموده است این توانایی در نسخه iOS عرضه شده است و به زودی در سایت توییتر و در نسخه اندرویدی توییتر موجود خواهد شد.