Rate this post

عاشق وب: غول اینترنتی آمازون در امتداد کاهش هزینه، به برنامه کمک خیریه خود معروف به ˮلبخند آمازونˮ تمام کرد.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، آمازون در تازه ترین اقدام برای کاهش هزینه ها، اظهار داشت برنامه کمک به خیریه خویش را تعطیل می کند. این فروشگاه اینترنتی از راه این برنامه، درصدی از خریدهای حائزشرایط در این سایت را به سازمان خیریه منتخب خریداران، اهدا می کرد. آمازون اعلام نموده که از زمان شروع این برنامه در سال ۲۰۱۳، حدود ۵۰۰ میلیون دلار به سازمانهای خیریه کمک کرده است.

آمازون در سایت خود به مشتریان اعلام نمود: می خواهد تا ۲۰ فوریه، به برنامه "لبخند آمازون" پایان دهد. این شرکت اظهار داشت با گذشت حدود یک دهه، این برنامه آن طور که باید، رشد نکرده تا تاثیری که امید می رفت را داشته باشد. با وجود سازمانهای خیریه زیادی که حائزشرایط دریافت کمک هستند، توانایی آمازون برای اثرگذار بودن در این عرصه، اغلب بسیار اندک بوده است. میانگین کمک به خیریه ها، کمتر از ۲۳۰ دلار است.

این شرکت وعده داد به سرمایه گذاری در زمینه هایی که می تواند تغییر معناداری صورت دهد مانند کمک به امدادرسانی بلایای طبیعی، ابتکارهای مسکن ارزان و برنامه های کمک به جوامع، ادامه خواهد داد.

تصمیم برای تعطیلی این برنامه، با شروع بازبینی گسترده هزینه های آمازون توسط اندی جاسی، مدیرعامل این شرکت، گرفته شده است.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، آمازون در بحبوحه تیرگی دورنمای اقتصادی و کندی رشد واحد خرده فروشی این شرکت، بزرگترین اخراج در تاریخ خویش را اعلام و استخدام در همه بخشها را متوقف کرده است. اندی جاسی در تلاش برای کنترل هزینه ها، روند توسعه انبارهای آمازون را متوقف کرده و پروژه های آزمایشی مانند سرویس سلامت ازراه دور و دستگاه تماس ویدئویی برای کودکان را تعطیل کرده است.

 

منبع: