Rate this post

به گزارش عاشق وب، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری اخیرا عضو کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال شده اند.

به گزارش عاشق وب به نقل از مهر، به پیشنهاد وزیر ارتباطات و تصویب هیئت دولت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر علوم به عضویت کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال درآمدند.
وزرای ارتباطات، صنعت، اقتصاد، دفاع، کار، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی پیش از این به عضویت کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال درآمده بودند.
کارگروه اقتصاد دیجیتال در دیماه سال قبل به منظور راهبری و هماهنگی توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور و دستیابی به سهم ۱۰ درصدی آن از کل اقتصاد کشور، مندرج در اهداف کلان معماری شبکه ملی اطلاعات، به استناد اصول ۱۲۷ و ۱۳۸ قانون اساسی تشکیل و در هیئت دولت تصویب گردید.
توسعه زیرساخت های اقتصاد دیجیتال، مرتفع ساختن موانع و شتاب بخشی به شکل گیری زیست بوم اقتصاد دیجیتال، پشتیبانی از پلت فرم ها و کسب وکارهای دیجیتال و فناور پایه، بسترسازی برای توسعه اشتغال فناورانه پایه، مرتفع ساختن موانع فعالیت پلت فرم های ایرانی در سطح بین المللی و توسعه مهارت های اجبار آور اقتصاد دیجیتال، همچون وظایفی است که این کارگروه برای تحقق آنها باید تلاش کند. بر طبق این مصوبه، تصمیم گیری در رابطه با امور اجرایی در موضوعات در ارتباط با اقتصاد دیجیتال و تصویب و اصلاح آیین نامه و مقررات در ارتباط با این بخش به وزیران عضو کارگروه تفویض شد. به گزارش عاشق وب به نقل از مهر، طرح پشتیبانی از کسب و کارهای مجازی پیش از این به تصویب این کارگروه درآمده بود و الان لایحه محافظت از داده های شخصی در دستور کار این کارگروه قرار دارد و مراحل نهایی را سپری می کند.