Rate this post

به گزارش عاشق وب، وزیر ارتباطات از ابلاغ قوانین سرزمینی به اپراتورهای استارلینک و وان وب آگاهی داد و اظهار داشت: از فعالیت اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی ماهواره ای در کشور به شرط رعایت قوانین استقبال می نماییم.

به گزارش عاشق وب به نقل از مهر، عیسی زارع پور امروز در حاشیه هیأت دولت در مورد فعالیت شرکتهای عرضه دهنده اینترنت ماهواره ای مانند استارلینک در کشور اظهار نمود: ما از فعال شدن اپراتورهایی که اینترنت را به صورت ماهواره ای عرضه می دهند، استقبال می کنیم؛ هم اکنون هم دو مورد از اپراتورها برای عرضه خدمات به روستاهای دورافتاده از اینترنت ماهواره ای استفاده می نمایند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: طبق قوانین، هر اپراتور ماهواره ای که قصد عرضه خدمات اینترنتی در جمهوری اسلامی ایران را دارد، باید قوانین کشور را رعایت کند، هم اکنون هم این قوانین به همه اپراتورهای عرضه دهنده خدمات اینترنت ماهواره ای همچون استارلینک و وان وب ابلاغ گردیده است، در صورت پذیرش این قواعد و قوانین، ما از فعالیت آنها در کشور استقبال می نماییم.
زارع پور در انتها با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۳ هزار روستا در کشور وجود دارند که امکان اتصال به اینترنت را ندارند، از پیگیری و بررسی برای حل این مساله در این روستاها اطلاع داد.
وی در مورد گزارش اعلام شکایت بعضی از اپراتورها در مورد تحمیل خسارات چند میلیاردی به آنها به دنبال فیلترینگ هم اظهار داشت: ورشکستگی را تنها رایتل اعلام نموده است، سایر اپراتورها هم نامه هایی ارسال کرده اند که درحال بررسی هستیم.
به گزارش عاشق وب به نقل از مهر، ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس ایکس اخیرا در پیامی در حساب خود در فضای مجازی، از فعال شدن ۱۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران اطلاع داده است.

منبع: