Rate this post

به گزارش عاشق وب، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور اشاره کرد: گسترش زیرساخت ها برای دسترسی تمامی آحاد مردم به فضای مجازی در کشور حق طبیعی آنهاست تا بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند و وظیفه دستگاه های اجرائی و دولت می باشد که از حقوق مردم در این فضا صیانت کرده و از خطرات و لطمه های آن جلوگیری نمایند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، اولین کارگروه هم اندیشی دبیران شورای فضای مجازی استانها با حضور دبیر شورایعالی فضای مجازی کشور و دبیران فضای مجازی ۱۰ استان انجام شد.
سیدابوالحسن فیروزآبادی – دبیر شورایعالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور – در این کارگروه با تکیه بر اهمیت نقش شوراهای فضای مجازی در استانها اظهار داشت: شوراهای فضای مجازی در استانهای کشور در امتداد گسترش فضای مجازی در تمامی ابعاد زندگی مردم و نیاز کشور به فعالیت ناظری هوشمند در این عرصه بصورت بومی تشکیل شده و بزودی بخشنامه آن در صحن شورایعالی فضای مجازی کشور به تصویب خواهد رسید.
وی ضمن اشاره به اهمیت نقش فضای مجازی در استانها در زمینه های هوش مصنوعی و IOT (اینترنت اشیاء) اضافه کرد: با عنایت به اینکه فضای مجازی پیشران توسعه کشور درحوزه های مختلف همچون علمی، اقتصادی و همین طور سبک زندگی مردم است باید از فرصت های آن بهره برد و برهمین اساس نیاز است که استانها نگاه توسعه ای همه جانبه به فضای مجازی داشته باشند.
او اشاره کرد: دبیران شورای فضای مجازی استانها علاوه بر نظارت برای اجرای کامل سیاست های شورایعالی فضای مجازی کشور در سطح دستگاهها و سازمان های هر استان، باید در حد اعلای بلوغ خود که ارکستراسیون (راهبری و هم جهت سازی) این فضا است، ایفای نقش کنند.
در این کارگروه دبیران شورای فضای مجازی استانهای یزد، کرمان، هرمزگان، خراسان شمالی، مازندران، زنجان، اردبیل، گلستان، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام به بیان نظرات و پیشنهادات خود درباب ایجاد نقطه کانونی جهت جلوگیری از موازی کاری در فعالیت فضای مجازی استانها، ایجاد شرایط مناسب جهت تولید محتوا و فعالیتهای رسانه ای، آموزش همگانی و ارتقای سواد مجازی در سطح استانها، توجه به اقتصاد دیجیتال(بومی)، تربیت نیروی انسانی متخصص وکارآمد و تصویب قوانین و مقررات مورد نیاز جهت پوشش خلاء های قانونی در این فضا پرداختند.

منبع: