Rate this post

عاشق وب: دیده بان حقوق بشر سازمان ملل ادعا نمود که بتازگی «هکرهای تحت حمایت ایران» بوسیله تاکتیک های مهندسی اجتماعی و فیشینگ اهتمام داشته اند به «اطلاعات حساس» در اختیار کارمندان این نهاد و دیگر فعالان و روزنامه نگاران حوزه خاورمیانه دست بیابند.
به گزارش عاشق وب به نقل از وبگاه هبری اردو پوینت، دیده بان حقوق بشر سازمان ملل امروز در اطلاعیه ای مدعی شد: هکرهای تحت حمایت حکومت ایران با ایجاد یک کارزار مهندسی اجتماعی و فیشینگ، دو تن از کارمندان دیده بان حقوق بشر و حداقل ۱۸ فعال، روزنامه نگار، محقق، افراد دانشگاهی، دیپلمات و سیاست مدار عالی رتبه ای که روی مسائل خاورمیانه کار می کنند را مورد حمله سایبری قرار داده اند.
در این بیانیه آمده است: هکرهای تحت حمایت حکومت ایران، شدیدا درحال به کار گیری تاکتیک های مهندسی اجتماعی و جمع آوری اطلاعات هستند و تلاش می کنند از این طریق به اطلاعات حساس و اطلاعات تماسی که در اختیار پژوهشگران متمرکز بر خاورمیانه و گروههای جامعه مدنی است، دست یابند.
مسئول امنیت اطلاعات دیده بان حقوق بشر اظهار داشت: این مساله بطور قابل توجهی، خطراتی را زیاد می کند که روزنامه نگاران و مدافعان حقوق بشر در ایران و در جاهای دیگر منطقه با آن مواجهند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، منابع رسمی در ایران هنوز واکنشی به این ادعای دیده بان حقوق بشر نداشته اند.

منبع: