Rate this post

به گزارش عاشق وب، دولت بایدن تائید خرید تجهیزات مخابراتی جدید شرکتهای هواوی و ZTE در آمریکا را به علت ریسک غیرقابل قبول برای امنیت ملی این کشور، ممنوع کرد.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا روز جمعه اعلام نمود مقررات نهایی را تصویب کرده که همینطور فروش یا واردات تجهیزات ساخت شرکت سازنده تجهیزات شنود چینی داهوا تکنولوژی، شرکت دوربین مراقبتی هانگژو هایک ویژن دیجیتال تکنولوژی و شرکت مخابراتی های ترا کامیونیکیشن را ممنوع می کند.

این اقدام جدید ترین حرکت واشنگتن برای سرکوب غول های فناوری چین در بحبوحه نگرانی از استفاده پکن از آنها برای جاسوسی از آمریکایی هاست.

جسیکا روزن ورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات آمریکا در اطلاعیه ای اعلام نمود این مقررات جدید، بخش مهمی از اقداماتی است که برای پشتیبانی از مردم آمریکا در مقابل تهدیدهای امنیت ملی شامل مخابرات انجام می دهیم.

از میان این شرکت ها، هایک ویژن در اطلاعیه ای اعلام نمود محصولاتش امنیت آمریکا را تهدید نمی کنند. تصمیم کمیسیون ارتباطات فدرال، کاری برای پشتیبانی از امنیت ملی آمریکا انجام نمی دهد اما صدمه و هزینه بیشتری برای کسب و کارهای کوچک آمریکایی، مقامات محلی، مدارس و مصرف کنندگان عادی تحمیل می کند. این شرکت مطابق با مقررات آمریکا، به خدمات رسانی به مشتریان آمریکایی ادامه می دهد.

روزن ورسل ماه گذشته این پیشنهاد که فروش تجهیزات جدید این شرکت ها در آمریکا را ممنوع می کند را با سه کمیسیونر دیگر برای تصویب نهایی مطرح کرده بود.

این کمیسیون در ژوئن سال ۲۰۲۱ اعلام نموده بود سرگرم بررسی ممنوعیت مجوز خرید تجهیزات شرکتهایی است که در فهرست سیاه قرار دارند.

پنج شرکت چینی شامل هواوی، ZTE، هایترا کامیونیکیشن، هایک ویژن و داهوا با استناد به یک قانون سال ۲۰۱۹ که هدف آن پشتیبانی از شبکه های ارتباطی آمریکاست، در مارس سال ۲۰۲۱ بعنوان تهدید برای امنیت ملی در لیست سیاه قرار گرفته بودند.

بر اساس گزارش رویترز، همه کمیسیونرهای این آژانس شامل دو جمهوریخواه و دو دموکرات از تصمیم روز جمعه حمایت کردند. این کمیسیون اختیار آنرا دارد که مجوزهای قبلی را لغو کند اما حاضر به چنین اقدامی نشده است.

منبع: