Rate this post

به گزارش عاشق وب، بازار تلفن هوشمند جهانی، تحت تأثیر مشکلات اقتصادی که مصرف کنندگان را واداشته است خریدهای غیرضروری ماند دستگاههای الکترونیکی شخصی را به تاخیر بیاندازند، بدترین سه ماهه سوم را از سال ۲۰۱۴ سپری نمود.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، شرکت تحقیقات بازار Canalys اعلام نمود فروش تلفن هوشمند در سرتاسر جهان، در مدت سه ماه منتهی به سپتامبر، ۹ درصد کاهش پیدا کرد و به کاهشی ادامه داد که کل سال ۲۰۲۲ وجود داشته است. روند نزولی تقاضا، احیانا به مدت ۹ ماه دیگر ادامه پیدا خواهد نمود.

افزایش نرخ بهره و قیمتهای انرژی، سال جاری اعتماد مصرف کنندگان را متزلزل کرده و کندی اقتصاد و قرنطینه های کووید ۱۹ در چین، عامل مهمی در کاهش فروش تلفن هوشمند بوده است. سازندگان چینی نظیر شیائومی، ویوو و اوپو همگی سال جاری کاهش دو رقمی فروش را ثبت کرده اند و تنها آیفون اپل بوده که در مقابل شرایط بازار منعطف مانده است.

طبق آمار تخفیف ها و تبلیغ ها کمک کرد شرکت سامسونگ الکترونیکس که حضور چندانی در چین ندارد، برتری خود در بازار جهانی را با در اختیار داشتن ۲۲ درصد سهم، حفظ کند. اپل که سری ۱۴ آیفون را از سپتامبر روانه بازار کرد، سهم بازارش را به ۱۸ درصد افزایش داد اما شرکتهای اوپو و ویوو سهم کوچک تری نسبت به سال قبل داشتند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، باآنکه اپل برنده اصلی سهم بازار در سه ماهه سوم بود، برنامه های افزایش تولید خانواده آیفون ۱۴ را ملغا کرده است.

منبع: