Rate this post

به گزارش عاشق وب، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه «وضعیت محدودیت دسترسی به اینترنت با دوام نیست»، اظهار داشت: بررسی ها نشان میدهد که نقش فضای مجازی در شعله ور شدن اغتشاشات بالاست؛ پس باید مدیریت شود تا به یک ساحل آرامش برسیم و به حالت عادی بازگردیم.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به پرسشی درباره ی زمان اختتام محدودیت های اعمالی در دسترسی به اینترنت اظهار داشت: تمام کشورها برای فضای مجازی چارچوب دارند و آن جایی که با مصالح ملی شان در تضاد باشد، حتما محدودیت ایجاد می کنند ولی این محدودیت ها عمومیت ندارد؛ محدودیت ها در جاهایی برمبنای مصالح کشور اتخاذ می شود تا وضعیت بدتر نشود و به ساحل آرامش برسند.

وی با تکیه بر اینکه «در تصمیمات باید حواس مان باشد که امروز بخش قابل توجهی از حوزه اقتصاد و معیشت در فضای مجازی است و این مجموعه الان لطمه دیده است»، اظهار داشت: اگر به این مساله بی توجه باشیم، واقعاً مرتکب جرمی نابخشودنی شدیم و بسیاری از زندگی ها مختل خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه «این وضعیت محدودیت با دوام نیست و به طور طبیعی تغییر می کند»، اشاره کرد: بررسی ها نشان داده است که نقش فضای مجازی در شعله ور شدن اغتشاشات بالاست؛ پس باید مدیریت شود تا به یک ساحل آرامش برسیم و به حالت عادی بازگردیم؛ هیچ عقل سلیمی نمی پسندد که فضای مجازی محدود شود و از آن استفاده نکنیم؛ لکن مصالح ملی ما اقتضا می کند که به این مساله توجه جدی تری داشته باشیم.

منتظری در ادامه با اشاره به اینکه «اگر به فکر حفظ حریم خود نباشیم و از آن دفاع نکنیم، دشمن از ما محافظت نخواهد کرد»، اظهار داشت: بهترین اقدامی که در این حوزه باید صورت گیرد تقویت شبکه ملی اطلاعات است؛ در این بخش در کشور گام هایی برداشته شد ولی هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم. یکسال قبل کمیسیون فرهنگی نیز به موضوع مدیریت فضای مجازی ورود کرد اما به هر علت نیمه تمام باقی ماند؛ بدین سبب لازم است وزارت ارتباطات، شورای امنیت ملی و دستگاه های مسئول بنشینند و ساز و کارها و استانداردهایی طراحی نمایند که مورد احترام همه قرار بگیرید.

وی اظهار داشت: همانطور که چنانچه در فضای حقیقی چارچوب نداشته باشیم آسایش و امنیت مان مختل خواهد شد، در فضای مجازی نیز شرایط اینگونه است؛ در فضای حقیقی ما مرزهایی داریم و مرزبانی داریم ولی در فضای مجازی این محدودیت ها نیست؛ بر همین مبنا نیازمند این هستیم که یک تصمیم راهبردی گرفته شود.