Rate this post

به گزارش عاشق وب، بر مبنای آخرین گزارشی که از جانب شرکت تحقیقاتی و اطلاعات ارز دیجیتال مساری (Messari) انتشار یافته، نوسانات بیتکوین (BTC) طی سه ماهه سوم روند نزولی داشته است.
به گزارش عاشق وب به نقل از کوین، بر مبنای اطلاعات پلت فرم تحقیقاتی، ارز دیجیتال طی این مدت نوسانات کمتری را به ثبت رساند چونکه کریپتو نسبت به پایین ترین سطح ژوئن بهبودی جزئی را ثبت کرده است؛ ازاین رو در حالیکه بیتکوین بار دیگر در ماه سپتامبر به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کرد، بهبود از سطح ۱۷ هزار و۶۰۰ دلار در ژوئن و آزمایش مجدد مقاومت های کلیدی نزدیک به ۲۵ هزار دلار در اواسط آگوست کلیدی بودند.
کونا گوئل و سامی کساب از مساری در مورد وضعیت بیتکوین طی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ گزارش کردند که نوسانات در سه ماهه سوم به تدریج کم شده است و میانگین نوسانات ۳۰ روزه برای ماه آگوست ۶۰ درصد در مقایسه با بیشتر از ۸۰ درصد ماه ژوئن بود.
تحلیل گران افزودند که نوسانات کمتر برای بزرگترین ارز دیجیتال جهان بر مبنای ارزش بازار، سبب شد که بازار ارزهای دیجیتال گسترده تر، نقدینگی بسیار کمتری را در طول دوره ثبت کند. بعنوان مثال، مجموع نقدینگی های طولانی مدت در ماه آگوست به پنج میلیارد دلار رسید که بیشتر از ۵۰ درصد از ۱۰.۸ میلیارد دلار ثبت شده در ژوئن کاهش داشت.
در مورد کل نقدینگی های کوتاه مدت، این رقم در ماه گذشته به ۳.۵ میلیارد دلار کم شد، در حالیکه در ماه ژوئن ۶.۶ میلیارد دلار را ثبت کرده است.
مساری اشاره کرد: از آنجاییکه قیمت کریپتو در طول سه ماهه افزایش پیدا کرد، بیتکوین بیشتر شبیه سهام فناوری معامله شد چونکه نزدک ۱۰۰ را دنبال کرد.
این اتفاق نه تنها زمانی رخ داد که وجوه صندوق فدرال در طول سه ماه افزوده شد بلکه منعکس کننده بازگشت به اواخر سال ۲۰۲۱ بود. قبل از این، در دسترس بودن پول آسان در بین پذیرش نهادی، به تقویت بازار افزایشی کمک کرده بود.
برای سه ماهه، میانگین همبستگی بین بیتکوین و نزدک ۱۰۰ به میزان ۰.۶ بود چونکه تورم و افزایش نرخ غالب بودند و در کمال تعجب، طلای دیجیتال و طلای فیزیکی همبستگی بسیار کمتری ثبت کردند؛ کساب و گوئل نوشتند که میانگین همبستگی سه ماهه بین این دو دارایی ۰.۲ بود.
به صورت کلی، سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ شاهد این مورد بوده است که بیتکوین به صورت اساسی دو موقعیت کلیدی خویش را (به عنوان محافظ تورم و دارایی ذخیره ارزش) در بحبوحه سقوط بازار نزولی از دست داده است که سبب کاهش بیشتر از ۷۲ درصدی از رکوردهای بی سابقه در سال ۲۰۲۱ شد.
مجموع ارزش بازار جهانی رمزارزها هم اکنون ۹۲۶.۸۵ میلیارد دلار برآورد می شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۹۶ درصد کمتر شده است. هم اکنون ۳۹.۰۸ درصد کل بازار رمزارزها در اختیار بیتکوین بوده که در یک روز ۰.۱۳ درصد افزایش داشته است.
حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳.۸۱ میلیارد دلار است که ۲.۳۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز هم اکنون ۳.۵۸ میلیارد دلار است که ۶.۶۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه های پایدار حالا ۴۸.۶۸ میلیارد دلار است که ۹۰.۴۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.
به روزرسانی قیمت رمزارزها (تا ساعت ۰۷: ۴۴ بامداد به وقت شرقی)
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت کوین
قیمت: ۱۸ هزار و ۸۷۱.۴۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۸۶ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۱۳۰۱.۶۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۹ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۹۳ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش
۴- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش
۵- بایننس کوین
قیمت: ۲۷۲.۴۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۲۶ درصد کاهش
۶- ریپل
قیمت: ۰.۴۸۲۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۱۴ درصد کاهش
۷- کاردانو
قیمت: ۰.۴۴۴۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۶۶ درصد کاهش
۸- سولانا
قیمت: ۳۲.۴۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۶۵ درصد کاهش
۹ – دوج کوین
قیمت: ۰.۰۶۱۴۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۹۲ درصد کاهش
۱۰- پولکا دوت
قیمت: ۶.۳۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۲۸ درصد کاهش

منبع: