Rate this post

به گزارش عاشق وب، تحلیل گران بانک جی پی مورگان پیشبینی کردند شرکت اپل، یک چهارم از تولید آیفون را تا سال ۲۰۲۵ از چین به هند منتقل خواهد نمود.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، تحلیل گران بانک جی پی مورگان انتظار دارند شرکت اپل حدود پنج درصد از تولید آیفون ۱۴ را از اواخر سال ۲۰۲۲ به هند منتقل کند که دومین بازار بزرگ تلفن هوشمند در جهان بعد از چین است.

همچنین ارزیابی شده که حدود ۲۵ درصد از محصولات اپل شامل مک، آی پد، اپل واچ و ایرپاد تا سال ۲۰۲۵ خارج از چین تولید شود در حالیکه این رقم، حالا پنج درصد است.

اپل از سال ۲۰۱۷ که برای اولین بار تولید آیفون را در هند از راه شرکت ویسترون و سپس با فاکسکان آغاز کرد، امیدهای بزرگی برای بازار هند دارد.

پاندمی کووید ۱۹ مانع جا به جایی زنجیره تأمین برای شرکتها شده بود اما با کاهش محدودیتها، سال جاری شرکتهای بیشتری همچون اپل، اقدامات برای جا به جایی زنجیره تأمین خویش را سرعت بخشیده اند.

به گفته تحلیل گران جی پی مورگان، فروشندگان تایوانی شامل فاکسکان و پگاترون، نقش مهمی در جا به جایی تولید آیفون به هند ایفا می کنند. در بین مدت تا بلندمدت، انتظار می رود اپل با تولید توسط تولیدکنندگان هندی موافقت کند.

بر اساس گزارش رویترز، همزمان با برنامه های اپل برای کاهش اختلاف تولید هند با چین، اوایل ماه میلادی جاری گروه هندی تاتا با شرکت ویسترون برای تشکیل جوینت ونچری برای تولید آیفون در این کشور وارد مذاکره شد.

منبع: