Rate this post

به گزارش عاشق وب، در شرایطی که خیلی از صاحبان مشاغل، سرمایه گذاران و افراد مستعد به دنبال حضور در متاورس هستند، رئیس جمهور فرانسه هم می خواهد متاورس اروپایی تأسیس کند.

به گزارش عاشق وب به نقل از نکست وب، شرکتهای فناوری آمریکایی متاورس را به محل تاخت و تاز خود مبدل کرده اند و قصد دارند به تنهایی آینده اینترنت را شکل دهند. این امر سبب شده تا برخی کشورهای اروپایی برای عقب نماندن از تحولات جدید دنیای فناوری اطلاعات برای ایجاد نسخه اروپایی متاورس تلاش کنند که همچون این افراد میتوان به امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه اشاره نمود.
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می خواهد «یک متاورس اروپایی» بسازد تا غول های فناوری آمریکا و چین را به چالش بکشد. در همین حال، مارگرت وستاگر، رئیس حوزه دیجیتال اتحادیه اروپا، درحال بررسی مقررات ضدانحصار جدید است تا شرکتهای آمریکایی، متاورس را تحت کنترل مطلق خود درنیاورند. اما جاه طلبی های آنها تا تحقق یافتن فاصله بسیاری دارد.
رولف ایلنبرگر، بنیانگذار یو آر دایرکت در مونیخ، که یک پلت فرم حقیقت مجازی برای شرکت هاست، می گوید: «واقعیت اینست که هیچ بازیگر بزرگ فناوری اروپایی در این آینده فراجهانی وجود ندارد. متاورس توسط بازیکنان آمریکایی و آسیایی تعریف شده است. این دو قاره مناطقی هستند که این فناوری مقرر است در آن توسعه یابد.»
در ایالات متحده، غول های فناوری مانند متا، مایکروسافت و اپل برای ایفای نقش های اصلی در نظر گرفته شده اند، در حالیکه Roblox و Decentraland هم اکنون پلت فرم های محبوب متاورس را عرضه می کنند.
بزرگترین چالش های جهانی آنها در آسیا مستقر هستند. بایت دنس، مالک تیک تاک و وی آر پیکو غول سخت افزاری، قوی ترین رقبا هستند، اما رقابت بیشتری در شرکتهای چینی، تنسنت، و دنیای مجازی سندباکس درحال ظهور است.
در مقابل در اروپا تنها تعدادی شرکت نوپا و اپراتور کوچک به متاورس توجه کرده اند که همچون آنها میتوان به وارجو در فنلاند اشاره نمود که از رقبای خود عقب افتاده اند.
لذا اروپا برای حل این مشکل و بخصوص تأمین مالی طرح های بزرگ متاورس راه دراز و دشواری پیش رو دارد. این عقب افتادگی سبب شده تا حفظ افراد بااستعداد در اروپا و پیشگیری از مهاجرت آنها به کشورهای آسیایی و آمریکا هم دشوار شود.

منبع: