Rate this post

به گزارش عاشق وب، گوگل با ایجاد یک نهاد رگولاتوری داخلی در هند برای رسیدگی به شکایات کاربران شبکه های اجتماعی مخالفت کرد. در مقابل فیس بوک و توئیتر از این پیشنهاد حمایت کردند.

به گزارش عاشق وب به نقل از رویترز، هند در ماه ژوئن پیشنهاد تعیین یک هیئت دولتی برای رسیدگی به شکایات کاربران در مورد حذف و تعدیل محتوای نامناسب را بیان نمود. هند از ایجاد یک نهاد رگولاتوری داخلی هم استقبال کرد.
با این حال، فقدان اجماع در بین غول های فناوری، احتمال تشکیل یک هیأت دولتی را زیاد می کند، چیزی که فیسبوک و توئیتر به شدت با آن مخالف هستند.
گوگل بعد از برگزاری جلسه ای با شرکت نماینده دولت و شرکتهای فناوری، نسبت به تأسیس این نهاد رگولاتوری داخلی ابراز بی علاقگی کرد، چونکه این امر به دولت هند امکان می دهد نتیجه بررسی های گوگل در مورد محتوای مختلف را رد کند و نظر خویش را بعنوان نظر نهایی تحمیل کند. اسنپ و شیرچت هم در این حوزه با گوگل هم نظر هستند.
در مقابل توئیتر با مسدود کردن حساب های چند دولتمرد هندی با نفوذ مخالف دولت، به بهانه نقض سیاست های خود و با پیروی کامل از دستورات در ارتباط با عدم انتشار اطلاعات نادرست از دولت هند پیروی کرد. در عین حال غول های فناوری غربی سال ها با دولت هند در تضاد بوده اند و استدلال می کنند که قوانین سختگیرانه مذکور به برنامه های تجاری و سرمایه گذاری آنها لطمه می زند.

منبع: