Rate this post

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه از آغاز دولت سیزدهم تابحال ۱۹۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند، اظهار داشت که تا هفته دولت سال بعد، کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- سال قبل با اشاره به اینکه الان ۷۵۰۰ روستا در کشور به ارتباطات کامل دسترسی ندارند، اظهار داشته بود: ۴۵۰۰ روستای کشور هم هیچ نوع دسترسی ندارند و حتی از شبکه برق و جاده هم برخوردار نیستند. در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ این مورد مطرح شده که وزارت نیرو اولویت را برای برق رسانی به این روستاها بگذارد و دسترسی ویژه برای آنتن های BTS فراهم گردد. مسیر سختی در پیش داریم و برنامه مان اینست که چهار برابر گذشته با سرعت این توسعه را جلو ببریم.
او همینطور چندی قبل با اشاره به اینکه استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات باید برای تسهیل زندگی مردم، حکمرانی مبتنی بر داده و توسعه اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد، اظهار داشته بود: در حالیکه دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات اعلام نموده حدود ۶۰ درصد از مردم دنیا به ارتباطات دسترسی دارند، در ایران حتی روستاهای ما هم اینترنت دارند و الان، ۸۶ درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و پیشبینی ما اینست که در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ کل روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.
در این خصوص زارع پور در اینستاگرام خود، ویدیویی قرار داد که ضمن اشاره به اتصال ۱۹۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات از زمان شروع به کار دولت سیزدهم، بیان نمود: در ابتدای دولت ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل بودند و الان ۸۸ درصد روستاها متصل هستند و تا آخر سال، این را به ۹۵ درصد خواهیم رساند و تا هفته دولت سال بعد، کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهیم کرد.
همینطور در این ویدیو درباره اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون تخصصی مجلس گفته می شود که سیلاب به زیرساخت های ارتباطی هم صدمه رسانده بود که با تلاش شبانه روزی الان ارتباط در کل کشور به شکل پایدار برقرار است.

منبع: