Rate this post

با رشد بیش از پیش محبوبیت سیمکارت الکترونیکی، آیفون ۱۴ ممکنست پرچمدار استفاده از این فنآوری شود.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، نفس های سیمکارت فیزیکی به شماره افتاده است. با استقبال مصرف کنندگان در اروپا و آسیا از فناوری سیمکارت الکترونیکی (eSIM) و اضافه شدن گزینه سیمکارت الکترونیکی به نسل سوم آیفون SE، شرکت های مخابراتی آمریکایی آماده آینده ای می شوند که در آن آیفون، پورت سیمکارت نخواهد داشت.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، فناوری سیمکارت الکترونیکی به حدی در اروپا و آسیا محبوب شده که مصرف کنندگان تمایل دارند از بهترین بسته دیتای اعتباری استفاده کنند و به همین دلیل، این فناوری طرفداران بیشتری پیدا می کند.

حتی در آمریکا که مردم عموما از یک اپراتور استفاده می نمایند، سه اپراتور بزرگ آماده آینده بدون سیمکارت فیزیکی می شوند. وال استریت ژورنال در گزارش خود یادآوری کرد که با معرفی آیفون ۱۳ در سال گذشته، اپل عرضه سیمکارت های فیزیکی در جعبه را متوقف کرد، در صورتیکه برخی از تولیدکنندگان اندرویدی حتی پشتیبانی از سیمکارت فیزیکی را متوقف کرده اند.

به گفته جف هووارد، نایب رییس دستگاه های موبایل و لوازم جانبی در شرکت AT&T، این یک تحول طبیعی است و تجربه را در آینده بهتر می کند.

اِما موهر مک کلون، تحلیلگر شرکت گلوبال دیتا در این زمینه اظهار داشت: در ابتدای سال، سوال این بود آیفونی که تنها با سیمکارت الکترونیکی کار می کند، چه زمانی عرضه می شود. بااینکه اپل بعید است در آیفون ۱۴ سیمکارت فیزیکی را حذف کند اما این تلفن هوشمند ممکنست یکی از نخستین پرچمدارهایی باشد که گزینه سیمکارت الکترونیکی را عرضه می کند. اپل ممکنست مدلی از این گوشی را عرضه نماید که در هر دو حالت سیمکارت فیزیکی و الکترونیکی قابل استفاده باشد.

اپل با آیفون ایکس اس، جا برای فناوری سیمکارت الکترونیکی باز کرد و الان با آیفون ۱۳ اجازه می دهد دو سیمکارت الکترونیکی همزمان کار کنند و کاربر نیازی به چند سیمکارت فیزیکی، برای داشتن چند خط گوناگون نداشته باشد.

در حالی که اپل امسال در طراحی آیفون پرو تغییراتی می دهد، اتحادیه اروپا این شرکت را تحت فشار قرار داده است تا کابل شارژ نوع سی برای آیفون عرضه نماید.

تحلیلگران پیش بینی کرده اند اپل زودتر از سال ۲۰۲۳ آیفون با پورت یو اس بی-سی عرضه نخواهد کرد اما ممکنست این شرکت به دنبال عرضه یک گوشی بدون پورت باشد که با سیستم مگ سیف (MagSafe)، شارژ می شود.

بر اساس گزارش وب سایت ۹to۵mac، اگر این شرکت موفق شود از فناوری سیمکارت فیزیکی به سیمکارت الکترونیکی سوئیچ کند، چرا نتواند همه پورت ها را از آیفون حذف کند. اپل قبلا چنین اقدامی را برای حذف پشتیبانی از جک هدفون انجام داد و از فعالیت همزمان دو خط سیمکارت الکترونیکی هم پشتیبانی می کند.