Rate this post

یک عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه کامپیوتری از رفع فیلترینگ اینترنت برای اساتید دانشگاه ها آگاهی داد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی کیا عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه کامپیوتری در حاشیه جلسه روز یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایسنا درباره وضعیت فیلترینگ اینترنت اظهار نمود: برخلاف برخی نگاه هایی که درباره فیلترینگ وجود دارد، درحال برداشتن فیلترینگ اینترنت برای اساتید و اعضای هیئت علمی برخی دانشگاه های خاص هستیم. این طرح در مقطعی کوتاه و به شکل آزمایشی اجرا می شود.
وی اضافه کرد: در گام بعدی، این طرح برای اساتید کل دانشگاه های کشور اجرا خواهد شد و اینترنت بدون فیلتر در داخل دانشگاه ها در دسترس اساتید قرار می گیرد.
این نماینده مجلس با اعلان اینکه «تا قبل از بررسی و اجرائی شدن طرح صیانت از فضای مجازی، کمیته تعیین مصادیق مجرمانه نقش کلیدی را در کشور برعهده دارد»، اشاره کرد: درحال حرکت به سمتی هستیم تا اینترنت بدون فیلتر توسعه پیدا کند؛ ابتدا فیلترینگ اینترنت برای گروههای هدف برداشته می شود و ان شاءالله این مساله گسترش پیدا خواهدنمود و در نهایت تنها یک سری سایت های خاص که منجر به گسترش فساد می شوند فیلتر خواهند ماند.
حسینی کیا با تاکید بر این که باید فیلرینگ را در شرایطی قرار دهیم که افرادی که ظرفیت لغزش دارند با محدودیت مواجه شوند، اظهار داشت: امروز درباره یک سری افراد باتوجه به سن و جایگاه علمی که دارند این احساس وجود دارد که اگر اینترنت آزاد در اختیار آنها قرار بگیرد، این گروه به سمت استفاده نادرست از فضای مجازی نمی روند؛ این افراد مصداق کسانی هستند که مبتلا به دیابت هستند و خودشان در مقابل استفاده از شیرینی پرهیز می کنند.
وی همین طور در پاسخ به پرسشی درباره کاهش سطح دسترسی کاربران اینترنت اظهار داشت: دراین زمینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید پاسخگو باشد.
این عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه کامپیوتری اشاره کرد: نگاه اساسی نظام بر این است که فیلترینگ اینترنت برداشته شود اما این اتفاق در صورتی رخ می دهد که شرایط آن وجود داشته باشد و شرایط امنی در فضای مجازی به وجود بیاید که گرگ ها جولان ندهند؛ امروز پلت فرم های فضای مجازی نظیر تلگرام در اختیار این گرگ ها قرار دارد. باید فضا و زیرساختی را ایجاد نماییم که خودمان سوار بر بستر فضای مجازی باشیم و نگذاریم که فسادی در این مجموعه رخ دهد و مطالب غیراخلاقی در آن نشر پیدا کند.