Rate this post

به گزارش عاشق وب توییتر روزانه بیشتر از یک میلیون حساب کاربری اسپم را حذف می کند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، مدیران توییتر در واکنش به درخواست ایلان ماسک برای عرضه جزئیات در مورد فعالیت حسابهای کاربری جعلی و ربات در این پلت فرم شبکه اجتماعی، در توضیحاتی برای روشن کردن تلاشهای صورت گرفته به منظور کاهش انتشار محتوای انبوه توسط رباتهای خودکار، اعلام نمودند توییتر روزانه بیشتر از یک میلیون حساب کاربری اسپم را حذف می کند.

ایلان ماسک تهدید کرده بود اگر توییتر ثابت نکند حسابهای جعلی و ربات کمتر از پنج درصد از کاربران این شبکه اجتماعی را می سازند، قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری این شرکت شبکه اجتماعی را متوقف خواهد نمود.

این میلیاردر کارآفرین، اواسط ماه مه اعلام نموده بود قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید توییتر را تا زمان دریافت اطلاعات درباره حسابهای جعلی و ربات معلق کرده و تصور می کند این حسابها حداقل ۲۰ درصد از کاربران توییتر را می سازند. بررسی های مستقل نشان داده اند که بین ۹ تا ۱۵ درصد از میلیونها پروفایل توییتر، ربات هستند.

ماسک پیش از این اعلام نموده بود یکی از بزرگترین اولویتهایش بعد از خرید شرکت توییتر، شکست دادن رباتها خواهد بود.

توییتر در کنفرانس مطبوعاتی خود باردیگر تصریح کرد حسابهای اسپم، کمتر از پنج درصد کاربرانی را می سازند که در معرض تبلیغات قرار می گیرند. این آمار از زمان ارائه اولیه عمومی توییتر در سال ۲۰۱۳، تغییری نکرده است.

توییتر هم اکنون کاربران را ملزم نمی کند با استفاده از هویت واقعی خود، برای عضویت در این پلت فرم ثبت نام کنند و بدین سان علنا به پروفایل های خودکار، جعلی و ناشناس اجازه فعالیت می دهد. جعل هویت و هرزنامه در توییتر ممنوع می باشد و حسابهایی که معلوم شود با دست داشتن در کلاهبرداری ها، هماهنگ کردن کارزارهای سوءاستفاده یا بالا نشان دادن مصنوعی نرخ تعامل، هدفشان فریب یا گمراه کردن دیگران است را مجازات می کند.

بر اساس گزارش رویترز، توییتر اعلام نمود افراد مامور بازنگری حسابهای کاربری در این شبکه اجتماعی، به صورت تصادفی هزاران حساب کاربری را بررسی می کنند و از اطلاعات عمومی و خصوصی برای محاسبه و گزارش آمار حسابهای اسپم و ربات به سهامداران توییتر استفاده می نمایند.

منبع: