Rate this post

عاشق وب: کشورها و قانونگذاران اتحادیه اروپا توافق کردند دستگاه های الکترونیکی قابل حمل جدید باید تا پاییز سال ۲۰۲۴ از کابل شارژر یو اس بی نوع سی استفاده کنند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، با این توافق، شرکت اپل باید کابل شارژ آیفون هایی که در اروپا فروخته می شود را تا سال ۲۰۲۴ تغییر دهد.

این مداخله سیاسی که کمیسیون اروپا می گوید زندگی را برای مصرف کنندگان آسان تر کرده و به صرفه جویی در پول آنها کمک می نماید، بعد از آن صورت گرفت که شرکتها نتوانستند به راه کار مشترکی دست یابند.

اتحادیه اروپا تحت تاثیر شکایتهای کاربران آیفون و اندروید درباره اجبار آنها به استفاده از شارژرهای مختلف برای دستگاه هایشان، بیش از یک دهه، خواهان یک پورت شارژ موبایل یکسان است.

کابل شارژ مورد استفاده برای آیفون و دستگاههای اندرویدی متفاوت می باشد. اپل قبل تر هشدار داده بود چنین پیشنهادی، به نوآوری لطمه زده و کوهی از زباله های الکترونیکی را بوجود می آورد. با این وجود ارزش سهام این شرکت در معاملات نیویورک، ۰.۹ درصد صعود کرد.

تحلیلگران می گویند این مقررات می تواند محرک فروش دستگاههای اپل در سال ۲۰۲۴ شود و اروپایی های بیشتری را به خرید دستگاههای جدید بجای دستگاه هایی که کابل شارژ یو اس بی نوع سی ندارند، تشویق کند.

آنجلو زینو، تحلیلگر CFRA Research اظهار داشت: این پیشنهاد می تواند مصرف کنندگان را تشویق کند زودتر یک تلفن جدید خریداری کنند.

بلومبرگ ماه گذشته گزارش کرده بود اپل روی یک آیفون با پورت شارژ یو اس بی نوع سی کار می کند که ممکنست سال آینده ارائه شود.

وقتی اپل آیفون های جدید را عرضه می کند، نسل های قدیمی تر این گوشی بطور معمول ارزان می شوند و موجب می شود میلیونها مصرف کننده، مدلهای ارزان تر را انتخاب کنند.

به گفته جیتش اوربانی، مدیر محقق در شرکت تحقیقاتی IDC، اگر اتحادیه اروپا فروش مدلهای قدیمی تر را ممنوع کند، ممکنست موجب نارضایتی خیلی از مصرف کنندگان شود و دولت، مصرف کنندگان را وادار کند پول بیشتری پرداخت کنند.

طبق مطالعات سال ۲۰۱۹ کمیسیون اروپا، نیمی از شارژرهایی که با تلفنهای همراه در سال ۲۰۱۸ فروخته شدند، یک کابل یو اس بی میکرو بی و ۲۹ درصد کابل یو اس بی نوع سی و ۲۱ درصد کابل لایتنیگ داشتند.

پارلمان اروپا در اطلاعیه ای اعلام نمود: تا پاییز سال ۲۰۲۴ کابل شارژ یو اس بی نوع سی، به پورت شارژ یکسان برای همه تلفن های همراه، تبل ها و دوربین ها در اتحادیه اروپا تبدیل خواهد شد.

تیه ری برتون، رییس صنعت اتحادیه اروپا اعلام نمود این توافق حدود ۲۵۰ میلیون یورو (۲۶۷ میلیون دلار) برای مصرف کنندگان صرفه جویی به همراه خواهد داشت و به فناوریهای جدید مانند شارژ بی سیم اجازه می دهد ظهور کرده و توسعه پیدا کنند بدون اینکه نوآوری به عامل چند بخش شدن بازار و آزردگی مصرف کنندگان تبدیل گردد.

لپ تاپ ها ۴۰ ماه بعد از اجرائی شدن این مقررات، باید مطابق با آن باشند. کمیسیون اروپا در آینده قدرت این را خواهد داشت که سیستم های شارژ بی سیم را یکسان سازی کند.

بر اساس گزارش رویترز، بگفته تحلیل گران، این توافق شامل کتابخوان ها، ایرباد و فناوریهای دیگر می شود و روی سامسونگ، هواوی و سازندگان دستگاههای دیگر هم تاثیر خواهد گذاشت.

منبع: