Rate this post

ایلان ماسک به توییتر هشدار داد اگر این شرکت اطلاعات مورد درخواست وی درباره حسابهای جعلی را فراهم نکند، ممکنست قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری این شرکت شبکه اجتماعی را فسخ کند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، برای اولین بار نیست که ماسک علنا می گویند خرید توییتر ممکنست اتفاق نیافتد. اما این هشدار که در نامه ای از طرف وکلای ایلان ماسک به ویجایا گاد، مدیر حقوقی توییتر ارسال شده است، نشان دهنده تشدید این مسئله است و در آن توییتر متهم به نقض اساسی تعهدات توافق خود شده است.

تهدید ایلان ماسک برای برهم زدن قرارداد با ریزش ارزش سهام شرکتهای فناوری همچون شرکت خودروسازی برقی تسلا به سبب نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کندی رشد اقتصادی و نرخ بهره بالاتر در برخورد به تورم بی سابقه، همزمان شده است.

ارزش سهام توییتر روز دوشنبه ۱.۵ درصد سقوط کرد و به ۳۹.۵۷ دلار رسید که با قیمت ۵۲.۲۰ دلار توافق خرید این شرکت، فاصله بسیاری دارند. سرمایه گذاران انتظار دارند ماسک توییتر را مجاب کند با قیمت پایین تری برای قرارداد فروش موافقت کند یا قرارداد خرید توییتر را برهم بزند.

وکلای ماسک در نامه به توییتر، درخواست وی برای جزئیات مربوط به حسابهای ربات را مورد تاکید قرار داده و اعلام نمودند وی حق دارد به قرارداد خرید خاتمه دهد برای اینکه این شرکت با عدم ارائه اطلاعات درخواستی وی، تعهدات خودرا به شکل آشکاری زیرپا گذاشته است.

توییتر در پاسخ به این نامه، در اطلاعیه ای اعلام نمود می خواهد این توافق را برمبنای شرایط توافق شده، کامل کند. توییتر به فراهم کردن اطلاعات به ماسک برای اجرای این معامله مطابق با شرایط توافق شده، ادامه خواهد داد.

ماسک اواسط ماه مه اعلام نموده بود قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید توییتر را تا زمان دریافت اطلاعات درباره حسابهای جعلی و ربات معلق کرده و تصور می کند این حسابها حداقل ۲۰ درصد از کاربران توییتر را می سازند در صورتیکه برآورد خود توییتر، پنج درصد است. بررسی های مستقل نشان داده اند که بین ۹ تا ۱۵ درصد از میلیونها پروفایل توییتر، ربات هستند.

این میلیاردر کارآفرین وعده داده بود بعد از خرید توییتر، در شیوه های نظارت بر محتوای توییتر، تغییراتی دهد و به تصمیماتی مانند ممنوعیت دائمی دسترسی دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا به توییتر، انتقاد داشته و وعده داده است با رباتهای اسپم در این پلت فرم مقابله خواهدنمود.

توییتر هم اکنون کاربران را ملزم نمی کند با بهره گیری از هویت واقعی خود، برای عضویت در این پلت فرم ثبت نام کنند و بدین سان علنا به پروفایل های خودکار، جعلی و ناشناس اجازه فعالیت می دهد. جعل هویت و هرزنامه در توییتر ممنوعست و حسابهایی که معلوم شود با دست داشتن در کلاهبرداری ها، هماهنگ کردن کارزارهای سوءاستفاده یا بالا نشان دادن مصنوعی نرخ تعامل، هدفشان فریب یا گمراه کردن دیگران است را مجازات می کند.

ماسک در نامه خود اعلام نمود به اطلاعات برای انجام تحلیل خود از کاربران توییتر نیاز دارد برای اینکه وی روشهای آزمایش این شرکت را قبول ندارد. توییتر اعلام نمود روی اظهارات خود پایبند بوده و نمی تواند اطلاعات اختصاصی درباره نحوه تولید آنها، ارائه کند.

کارشناسان حقوقی به رویترز اعلام نموده اند بیانیه رفع مسئولیت که توییتر در پیش بینی های خود از حسابهای هرزنامه بهره برده است، به این شرکت مصونیت حقوقی در مقابل شکایتهای احتمالی می دهد خواه این شکایت از طرف ماسک باشد یا از طرف سهامدارانی که بر سر صحت اظهارنامه های رگولاتوری این شرکت معترض هستند.

بر اساس گزارش رویترز، حتی اگر برآورد توییتر دقیق نباشد، ایلان ماسک باید ثابت کند که این شرکت از روی عمد به دنبال گمراه کردن بوده است.