Rate this post

مرکز نوآوری ایرانسل، دومین پنل تخصصی ایرانسل تِک تاک (Irancell Tech Talk) را با مبحث خودرو متصل، چالش های فناورانه و فرصت های دانش بنیان برگزار کرد.
به گزارش عاشق وب به نقل از روابط عمومی ایرانسل، این پنل تخصصی با عنوان «خودرو متصل، چالش های فناورانه و فرصت های دانش بنیان» با حضور مدیرکل کسب و کار سازمانی ایرانسل، مدیرعامل اسنپ، مدیر مرکز کسب و کار حمل و نقل برقی مپنا، عضو هیأت علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف، مدیرعامل شرکت دلفین، مدیرعامل ایرانسل لبز و کارشناسان و متخصصان این حوزه، روز شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱، از ساعت ۱۶ تا ۱۸، در مرکز نوآوری ایرانسل برگزار و به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی «لنز» ایرانسل، پخش گردید. در ابتدای این رویداد دکتر علیرضا فرهادی عضو هیأت علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف، کلان روندهای روز دنیا در حوزه خودرو متصل، زیرساخت مورد نیاز و فواید و چالش های پیش رو در حوزه خودرو متصل را شرح داد. در ادامه و در پنل گفتگو، مهندس محمد خلج مدیرعامل اسنپ به چالش های پیش روی حمل و نقل هوشمند در حوزه خودرو های متصل و نقش فعلی اسنپ در این حوزه اشاره نمود و اظهار داشت: خصوصیت های در رابطه با افزایش ایمنی و مانیتورینگ لحظه ای سفر که از کاربردهای اولیه و مهم در خودرو های متصل به حساب می آید، در اپلیکیشن اسنپ درحال توسعه است و در آینده نزدیک، سرعت غیرمجاز، انحراف از مسیر و …، با هدف افزایش ایمنی و آسودگی خاطر مسافرین، رصد خواهد شد. مهندس محسن یوسف پور مدیرکل کسب و کار سازمانی ایرانسل در ادامه این پنل اظهار داشت: بحث خودرو متصل یک زیست بوم جدید است که به تعامل تمامی ذی نفعان در کنار یکدیگر نیاز دارد. اپراتورها نقشی جدی در این زیست بوم دارند و می توانند شبکه و زیرساخت را در جغرافیای مشخص در اختیار سایر بازیگران این حوزه قرار دهند. ما تلاش داریم بعنوان اپراتور، شرایطی فراهم نماییم تا ذی نفعان و سایر بازیگران در کنار یکدیگر، این زیست بوم را شکل دهند و برای این منظور ایرانسل در مجموعه ایرانسل لبز، مرکز مطالعات خودرو متصل را بوجود آورده است. یوسف پور افزود: بخش کسب و کار سازمانی ایرانسل تلاش کرده تا مفهوم خودرو های متصل را در اشکال مختلف و در صنایع متنوع، شامل خودرو های سنگین صنایع فولاد و صنایع پخش، پیاده سازی کند. به صورتی که هم اکنون حدود بیست هزار خودرو در بخش های مختلف صنعت حمل و نقل، از خودرو های سنگین در صنعت فولاد تا خودرو های درون شهری، از خدمات خودرو متصل ایرانسل به صورت فعال استفاده می نمایند. در ادامه دکتر عادل دمشقی مدیر مرکز کسب و کار حمل و نقل برقی مپنا، دلیل حضور مپنا در حوزه خودرو برقی و خودرو متصل را تکمیل زنجیره ارزش آن شرکت بعنوان بازیگر اصلی تولید کننده برق و سپس مصرف آن در حوزه حمل و نقل پاک اعلام نمود. او همینطور از برنامه های این شرکت در زمینه توسعه تکنولوژیک صنعت خودرو برقی و همکاری با ایرانسل در مورد توسعه زیست بوم خودرو های متصل اطلاع داد. همینطور در ادامه، مهندس محمدمهدی شیران مدیرعامل شرکت دلفین، افزایش آگاهی عمومی نسب به فناوری خودرو متصل را عامل اصلی در بهره گیری از امکانات این صنعت دانست و به اهمیت تعریف خدمات قابل عرضه در خودرو های متصل، توسط خودروسازان تاکید کرد. در این رویداد، دکتر امیر چکینی مدیرعامل ایرانسل لبز از افتتاح «مرکز مطالعات خودرو متصل» با همکاری واحد کسب و کار سازمانی ایرانسل و حمایت های دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل اطلاع داد. او همینطور از علاقه مندی این مرکز به همکاری با بازیگران بزرگ حوزه خودرو و دانشگاه ها، به منظور رصد تکنولوژی های جدید حوزه خودرو های متصل و بررسی تجربیات بین المللی و کمک در تدوین استانداردها و دستورالعمل ها اطلاع داد. از دیگر فعالیتهای این مرکز هم میتوان به فراخوان های همکاری و مشارکت با استارتاپ ها و شرکتهای دانش بنیان، در توسعه فناوری های در رابطه با خودرو متصل اشاره نمود. مرکز نوآوری ایرانسل، از بازیگران فعال حوزه تحقیقات خودرو های متصل، برای مشارکت در پنل های آتی «ایرانسل تِک تاک» و همکاری در «مرکز مطالعات خودرو متصل» دعوت می کند. علاقه مندان می توانند رزومه و ایده های پیشنهادی خود جهت همکاری را به نشانی ilabs@mtnirancell.ir با عنوان «خودروهای متصل» ارسال نمایند. «ایرانسل تِک تاک» سلسله پنل های تخصصی در حوزه فناوری و با حضور متخصصان و صاحبان صنایع بزرگ است که با هدف به اشتراک گذاری فرصت های توسعه بازار برای استارتاپ ها، برگزار می گردد و نخستین دوره آن هم با عنوان «تحول دیجیتال و فرصت های آن برای استارتاپ ها»، ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ برگزار گردید. مجموعه‌ی ایرانسل لبز، از سال ۱۳۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با جامعه‌ی دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ ها و شرکتهای فناور و با مأموریت انجام فعالیتهای تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری سازی در زمینه‌ی شبکه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، شامل دانشگاه ها، شرکتهای دانش بنیان، استارتاپ ها و شرکتهای فناور، با هدف تأمین نیازمندی های بازار ICT تأسیس شده است. چشم انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعه منابع انسانی و زیرساخت های تحقیقاتی اقتصاد دانش بنیان در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینه‌ی خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، همچون بخش های اصلی آن هستند. ایرانسل، اولین عرضه دهنده‌ی ۵G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران، با راه اندازی این مجموعه، به دنبال حرکت در راه گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با استفاده از فناوری های برتر در حوزه های مختلف، خلق ارزش کند.

منبع: