Rate this post

به گزارش عاشق وب رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات برند اپل منجر به افزایش قاچاق می شود، اظهار داشت: در این شرایط شاهد می باشیم برخی آژانس های مسافرتی اطلاعات مسافران را بدون اطلاع آنها می فروشند و موبایل به اسم آنها وارد کشور می شود که بدون خدمات بعد از فروش عرضه خواهد شد و مصرف کنندگان را گرفتار مشکل می کند.
مهدی محبی در گفتگو با ایسنا، با ادعای افزایش چند میلیونی قیمت موبایل های آیفون از روز گذشته تابحال اظهار داشت: این در شرایطی است که هنوز هیچ ارگانی اطلاعی در این رابطه نداده که آیا واردات آیفون به صورت کلی قطع شده یا خیر که همین صحبت نکردن هم خودش سبب گرانی می شود.
رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی با اشاره به اینکه تصمیم گیری یک شبه مشابه گذشته تاثیرات خوبی ندارد، خاطرنشان کرد: در دولت قبل هم این صورت گرفت و گوشی یک شبه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان گران گردید و باردیگر به حالت اول برگشت.
برخی آژانس ها اطلاعات مردم را می فروشند
همینطور به قول وی یکی از اشکالات این است که هم اکنون واردات تجاری متوقف و واردات مسافری آزاد است. در این شرایط شاهد می باشیم برخی آژانس های مسافرتی اطلاعات مسافران را بدون اطلاع آنها می فروشند و موبایل به اسم آنها وارد کشور می شود. این موبایل ها رجیستر می شوند، اما خدمات بعد از فروش ندارند که سبب می شود مردم در سطح عرضه به مشکل بربخورند.
وی با اشاره به اینکه این طرح سبب گسترش قاچاق انواع موبایل و نه فقط برند اپل می شود، خاطرنشان کرد: در نتیجه زحمات پنج ساله برای ایجاد رجیستری و توقف قاچاق از دست خواهد رفت. به صورت معمول مسافر، موبایل همراه خود نمی آورد، بلکه از کف بازار ارز آن تأمین می شود که سبب می شود بازار ارز هم به هم بریزد و سازمان های درگیر هم در این رابطه تخلف می کنند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، هفته گذشته واردکنندگان در سامانه جامع تجارت با این پیام مواجه می شدند که ثبت سفارش برند اپل تا روز شنبه ۳۱ اردیبهشت محدود شده است. اما امروز این پیام تغییر کرده و در سامانه اعلام شده که با عنایت به قرارگیری تلفن همراه با برند اپل در گروه کالایی ۲۷ امکان ثبت سفارش آن وجود ندارد. گروه ۲۷، گروه کالاهای لوکس و غیرضروری است که امکان تأمین ارز برای آنها وجود ندارد. البته هنوز ابلاغیه رسمی از جانب سازمان های متولی همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در این رابطه منتشر نشده و این وزارت خانه در هفته گذشته هم پاسخ روشنی به پیگیری ایسنا درباره ممنوعیت ورود موبایل های لوکس نداده است.
قابل ذکر است ممنوعیت موبایل های لوکس و مشخصا آیفون تابحال چندین بار، بخصوص در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است؛ تا جایی که حتی اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اوایل اردیبهشت وعده دادند که تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ واردات آیفون ممنوع شود.

منبع: