Rate this post

عاشق وب: کارایی باتری گوشیهای هوشمند با گذشت زمان کم می شود، این امر اجتناب ناپذیر است؛ البته اقداماتی هم برای کاهش سرعت این فرسودگی وجود دارد؛ درمقابل برخی کارها این پروسه را سرعت می بخشد و حتی ممکنست آنها را به آخر خط برساند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، اطلاعات بسیاری در مورد نحوه برخورد با باتری گوشیهای هوشمند وجود دارد. ما می توانیم درباره بهترین شیوه ها بحث نماییم، اما کارهای نامناسبی هم وجود دارد که می تواند باتری ها را به سرعت خراب کند. وب سایت هاوتوگیک، به این کارها اشاره نموده است.
استفاده از کابل های ارزان یا لطمه دیده
یکی از بدترین و خطرناک ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که از کابل های ارزان یا ناسازگار با گوشی خود استفاده کنید. اگر تابحال داستانی در مورد آتش گرفتن خود به خودی تلفن شنیده اید، به طور معمول تقصیر کابل است. بهتر است همیشه از لوازم جانبی شرکت سازنده گوشی یا برندهای مورد اعتماد بهره برده و از خرید لوازم جانبی کم هزینه که اطلاعات زیادی درباره آنها وجود ندارد، اجتناب کنید. همین طور کاربران آیفون می توانند برای احساس امنیت به دنبال برچسب «ساخته شده برای آیفون» روی تجهیزات باشند. این موارد در مورد شارژرهای بی سیم نیز صدق می کند.
به صفر رسیدن باتری گوشی
چرخه های شارژ بیشترین تاثیر را بر طول عمر باتری دارند. چرخه ثابت شارژ و دشارژ، به آرامی سلامت باتری را می کاهد، اما چیزی که اوضاع را بدتر می کند این است که تلفن شما مرتبا چرخه را از صفر درصد شروع کند. بدین سبب بهتر است شارژ گوشی خودرا تا حد امکان بین ۲۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید. چرخه های کوتاه تر شارژ برای باتری بهتر است، بدین سبب اهتمام کنید اجازه ندهید که شارژ گوشی به کمتر از ۲۰ درصد برسد باشد.
اتصال دائمی به شارژ
در عین حال، نگه داشتن تلفن همراه بصورت دائمی در شارژ ۱۰۰ درصد، به همان اندازه بد است که اجازه دهید آن به صفر برسد. شارژ کردن تلفن در طول شب لزوماً بد نیست، اما نباید آنرا بیش از اندازه نیاز شارژ کنید. هنگامی که باتری به ۱۰۰ درصد شارژ می رسد، با توقف شارژ از خود محافظت می کند. با این وجود، بمحض این که به ۹۹ درصد کم شود، باردیگر تا ۱۰۰ درصد شارژ می شود. این چرخه کوچک بارها و بارها تکرار می شود و برای باتری خوب نیست.
البته آیفون و تعدادی از تلفن های اندرویدی حالا دارای خاصیت های شارژ «تطبیقی» یا «بهینه سازی» هستند تا این چرخه های شارژ را در طول شب کاهش دهند. آنها باتری را در بیشتر ساعات شب در حدود ۸۰ درصد نگه می دارند و سپس شارژ ۲۰ درصد آخر را به زمان معمول بیدار شدن شما موکول می کنند.
قرار دادن آن در معرض گرمای شدید
بیشتر وسایل الکترونیکی گرما را دوست ندارند. این مساله خصوصاً در مورد باتری ها، همچون باتری های گوشی هوشمند صادق است. گرمای بیش از اندازه می تواند طول عمر باتری را کم کند. این یکی دیگر از دلایلی است که نباید گوشی خودرا همیشه به برق وصل کنید. گرما می تواند از منابع دیگر نیز باشد. انجام بازی هایی که به منابع زیادی نیاز دارند، گذاشتن گوشی در ماشین داغ یا این که مدت زیادی در یک محیط داغ بماند؛ همه این موارد می توانند گوشی شما را بیش از اندازه داغ کنند و در این پروسه به باتری لطمه برسانند.
خبر خوب این که احیانا لازم نیست نگران خراب شدن باتری گوشی هوشمند خود باشید. بیشتر این موارد کارهای منطقی هستند، تنها کافی است همیشه از لوازم جانبی شارژ با نام تجاری گوشی خودتان استفاده، بیش از اندازه از دستگاهتان کار نکشید و آنرا در دمای مناسب نگه دارید و در آن صورت بهترین بهره را از باتری خود خواهید داشت.

منبع: