Rate this post

به گزارش عاشق وب یک کارشناس حوزه فناوری اظهار داشت: قطعات اصلی موبایل بعد از تعویض باید با دیگر قطعات همگام سازی یا به اصطلاح کالیبره شوند، در غیر این صورت شاهد اختلال در عملکرد گوشی موبایل خواهیم بود.
فرشاد مهرانپور در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه یکی از چالش های کاربران موبایل مواجهه با اختلالات گوناگون بعد از تعویض قطعات معیوب همچون صفحه نمایش است، اظهار داشت: دلیل این اختلالات، کالیبره نشدن قطعه تعویض شده با دیگر قطعات گوشی موبایل است. بطور معمول برداشت کاربران بمحض مشاهده اختلال در عملکرد قطعه تعویض شده، غیراصلی بودن آن قطعه است، در صورتیکه لزوما چنین نیست. بعنوان مثال پس از تعویض صفحه نمایش ممکنست لمس صفحه نمایش دستگاه به درستی کار نکند و در مدل هایی که سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار دارد، ممکنست قفل دستگاه سریع باز نشود، درواقع دلیل این نوع اختلالات تعویض قطعه خارج از استاندارد شرکت سازنده است.
وی با اعلان اینکه مراکز رسمی خدمات بعد از فروش در سراسر دنیا، تحت نظارت برندهای تولیدکننده موبایل فعالیت می نمایند، اضافه کرد: اما باتوجه به عدم فعالیت مستقیم برندها در بازار ایران بعد از تحریم ها، مراکز خدمات بعد از فروش از لایه نظارتی برندها خارج شده و معدود مراکزی هستند که همچنان برمبنای استانداردها و قوانین برندها مبادرت به ارائه خدمات می کنند.
این کارشناس حوزه فناوری اشاره کرد: مراکزی که تحت نظر برندها آموزش دیده و استانداردسازی شده اند، برای رفع اشکال ناهماهنگی قطعات تعویض شده آنها را با بهره گیری از تجهیزات تخصصی و نرم افزارهای اختصاصی، کالیبره می کنند. کالیبره درواقع تعریف، تنظیم و هماهنگ سازی قطعه جدید با سایر قطعات گوشی موبایل است. قطعاتی مثل صفحه نمایش، باتری، اسپیکر، دوربین ها و سنسورها قابلیت کالیبره شدن دارند و باید توجه داشته باشید که برای تعمیر موبایل حتما به مراکز معتبر که در سامانه جامع گارانتی معرفی و رتبه بندی شده اند مراجعه کنید.

منبع: