Rate this post

به گزارش عاشق وب به قول وزیر ارتباطات، محاسبه حداقل اینترنت مصرفی کاربران به نرخ مجانی یا نصف قیمت، در دست پیگیری و انجام است.

به گزارش عاشق وب به نقل از مهر، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه مشترک مجلس و دولت درباره افزایش قیمت بسته های اینترنت از جانب اپراتورها، بدون دریافت مجوز و اطلاع رسانی به کاربران توضیح داد و اظهار داشت: رتبه جهانی ایران در ارتباطات ثابت بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ و در ارتباطات سیار بین ۷۰ تا ۸۰ در نوسان است. از آنجاییکه اینترنت ثابت در این سال ها توسعه پیدا نکرده، رتبه خوبی در این حوزه نداریم.
وی اضافه کرد: در تمام دنیا معمول است که وقتی مردم در محل کار و منزل ساکن هستند از اینترنت ثابت استفاده کنند و زمانی که حرکت می کنند به اینترنت سیار متصل شوند، اما از آنجاییکه اینترنت ثابت در کشور ما توسعه نیافته، متأسفانه این دفعه به اینترنت همراه منتقل شده است و به علت محدودیت ظرفیت باندهای فرکانسی اپراتورهای موبایل، با افت کیفیت شدید اینترنت رو به رو شدیم.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در چهار سال قبل سرمایه گذاری اپراتورها برای افزایش کیفیت خدمات اینترنت، متناسب با افزایش کاربران نبوده است، اضافه کرد: خط قرمز ما در وزارت ارتباطات کیفیت شبکه ارتباطی کشور است. اعتقاد داریم اینترنت باکیفیت و پرسرعت حق مردم است و چون زندگی مردم امروز با فناوری گره خورده ما در وزارت خانه به دنبال این هستیم که کیفیت را تضمین نماییم.
وی با اشاره به اینکه مخالف افزایش قیمت اینترنت بدون توسعه شبکه ارتباطی هستیم، اظهار داشت: هرگونه افزایش تعرفه ای منوط به تضمین اپراتورهای ارتباطی برای ارتقای کیفیت است. این مساله باید به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برسد.
زارع پور ضمن اشاره به این که به هیچ وجه موافق افزایش قیمت اینترنت با هدف افزایش سود اپراتورها نیستیم، تصریح کرد: قرار نیست که اپراتورها با افزایش قیمت، فقط سود خویش را ببرند و وضعیت شبکه به همین شکل باقی بماند. مجوز افزایش تعرفه زمانی صادر خواهد شد که اپراتورها برای افزایش کیفیت اینترنت تعهد بدهند و با استفاده از فناوری های نوین تضمین کنند که عامه مردم به اینترنت دسترسی پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه حذف بسته اینترنت یا معرفی بسته جدید باید در جهت توسعه شبکه ارتباطی کشور رخ دهد و ما با هرگونه افزایش تعرفه ای که منجر به توسعه شبکه نشود، مخالف هستیم، افزود: دولت وعده ای در خصوص تأمین حداقل استاندار اینترنت مصرفی جامعه را به مردم داده بود که در این حوزه برنامه ریزی هایی برای تأمین این حداقل اینترنت به صورت مجانی و یا با نصف قیمت انجام شده است.