Rate this post

به گزارش عاشق وب واتس اپ سرگرم آزمایش قابلیت جدیدی به نام ˮکامیونیتیزˮ (Cummunities) برای سازماندهی گروه ها در ساختارهای بزرگتری است که می تواند توسط محل های کار یا مدارس استفاده گردد.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، ویل کت کارت، مدیر واتس اپ اظهار داشت: این توانایی گروه ها را که به ۲۵۶ کاربر محدود می شوند، زیر چترهای بزرگتری گرد می آورد که در آنها مدیران می توانند پیامها را به جامعه ای از هزاران نفر ارسال نمایند.

کت کارت در مصاحبه با رویترز ضمن اشاره به سرویس اسلک سلزفورس یا تیمز مایکروسافت بعنوان نمونه های ارتباطی قابل مقایسه، اظهار داشت: این توانایی به گروه هایی متمرکز است که بخشی از زندگی کاربران در ارتباطات خصوصی هستند. هم اکنون هیچ برنامه ای برای دریافت پول برای این توانایی جدید که به صورت بتا آزمایش شده است، وجود ندارد اما احتمال عرضه قابلیتهای اشتراکی برای سازمانها در آینده وجود دارد.

این سرویس پیام رسان که امکان ارسال پیامهای رمزنگاری شده را عرضه می کند و حدود دو میلیارد کاربر دارد، اعلام نمود قابلیت “کامیونیتیز” هم رمزنگاری سر به سر خواهد بود.

واتس اپ با موارد سوءاستفاده نظیر ارسال پیام انبوه و انتشار اطلاعات نادرست و نفرت پراکنی دست و پنجه نرم می کند. مدیر واتس اپ اظهار داشت: کاربران قادر نخواهند بود برای کامیونیتیزهای مختلف در واتس اپ جست و جو کنند و این پیام رسان از ابزارهای ضد سوءاستفاده و حفاظتهایی مانند محدودیت فوروارد یا بازارسال پیام، برای قابلیت جدید استفاده می نماید.

واتس اپ اعلام نمود قبل از عرضه قابلیت “کامیونیتیز”، تغییراتی در قابلیت گروه ها صورت خواهد گرفت و این پیام رسان امکان حذف پیامهای دردسرساز هر عضوی را برای مدیر گروه فراهم می آورد و امکان تماس صوتی برای حداکثر ۳۲ نفر عرضه نموده و اشتراک گذاری فایل را به دو گیگابایت بالا می برد. همینطور امکان واکنش با ایموجی به پیام ها را اضافه می کند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت مِتا پلتفرمز (شرکت مادر واتس اپ) اعلام نمود قابلیت “کامیونیتیز” در ماههای آینده عرضه خواهد شد. شرکت مِتا قابلیتهای پیام رسانی عمومی را برای فیسبوک، مسنجر و اینستاگرام می سازد.

بر اساس گزارش رویترز، مِتا همینطور در جهت تمرکز فزاینده به حریم خصوصی، می خواهد رمزنگاری سر به سر را در سایر سرویسهای پیام رسان اپلیکیشن های خود بسازد.