Rate this post

به گزارش عاشق وب وقتی پلیس راهنمایی و رانندگی سانفرانسیسکو به سبب خاموش بودن چراغ های جلو دستور به توقف یک خودرو داد، متوجه شد که این خودرو یک خودروی خودران ˮکروزˮ است و همین باعث شد تا پلیس گیج شود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، به نظر می رسد آینده جای عجیبی باشد. در ماه فوریه بود که واحد خودران شرکت “جنرال موتورز” موسوم به “کروز”، ناوگان تاکسی های عمومی خودران و بدون راننده خودرا در سانفرانسیسکو راه اندازی نمود و تا حالا بنظر می رسد این ناوگان با هیچ مشکل قابل توجهی مواجه نشده است.
اما حالا اتفاق جالب و عجیبی رخ داده است. در ویدیویی که توسط یکی از کاربران توییتر انتشار یافته است، یکی از این خودرو های خودران احیانا به سبب سوختن یا خاموش بودن چراغ های جلو با دستور توقف پلیس مواجه می شود و کنار می زند. این در حالیست که پلیس انتظار دارد مثل همیشه بالای سر راننده حاضر شود و به او تذکر دهد یا وی را جریمه کند، اما به ناگاه با خالی دیدن صندلی راننده گیج می شود.
جالب تر این که خودروی خودران “کروز” بعد از فاصله گرفتن پلیس، گویی مبادرت به فرار می کند! اما چند متر جلوتر باردیگر می ایستد و این دفعه چراغ های فلاشر خودرا نیز روشن می کند.
کاربری که این فیلم را بازنشر کرده، از افراد مشهور در حوزه نشر اخبار فناورانه است و در توضیح آن نوشته است: به آینده خوش آمدید. پلیس ماشین بدون راننده را کنار می زند(چون چراغش خاموش است؟) سپس “کروز” فرار می کند.

این ویدیو که می توانید آنرا در انتهای این خبر ببینید، نخستین بار در تاریخ دوم آوریل پست شده است، اما بعد از بازنشر توسط “ست وینتراب”(Seth Weintraub)، از روز گذشته حسابی درحال پخش شدن است.
همانطور که گفته شد، این ویدیو نشان میدهد که پلیس سانفرانسیسکو تلاش می کند تا یک خودروی “کروز” بدون راننده را در منطقه ریچموند متوقف نماید و گروهی از تماشاچیان، ناباورانه این صحنه را تماشا می کنند.
حالا یک روز پس از آن که “وینتراب” این ویدیو را به اشتراک گذاشته است، “کروز” در مورد آن اظهار نظر کرده و گفته که این خودروی خودران، از دستور پلیس اطاعت کرده و در حقیقت فرار نکرده، بلکه به نزدیک ترین مکان امن برای توقف حرکت کرده است.
این شرکت در ادامه گفته است: افسر پلیس در این صحنه با همکاران ما تماس گرفت و موضوع حل شد. ما به شکل تنگاتنگ با نیروی پلیس تعامل داریم و یک شماره تلفن اختصاصی برای تماس پلیس با ما در شرایطی مانند این در نظر گرفته ایم.
معین نیست که چرا پلیس این خودروی خودران را متوقف کرده است، اما بنظر می رسد چراغ های جلوی آن روشن نیست و دلیل توقف آن نیز همین باشد.
حالا به مرور با افزایش ظهور خودرو های خودران و بدون راننده در شهرهای مختلف به جرات می توان اظهار داشت که ممکنست اتفاقات بیشتری مانند این را مشاهده نماییم.

منبع: