Rate this post

ایستگاه فضایی بین المللی به تازگی تصاویری زیبا از درخشش نور برخی شهرها از منظر فضا منتشر نموده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، در این مجموعه تصاویر میتوان درخشش نور شهرهایی مانند سئول و دئگو کشور کره جنوبی، کوانژو و هانگژو کشور چین و شهرهای ساپورو و آساهیکاوا کشور ژاپن را مشاهده کرد.
ایستگاه فضایی بین المللی با مشارکت پنج آژانس فضایی و ۱۵ کشور همچون ژاپن، روسیه و ایالات متحده ساخته و در سال ۱۹۹۸ به فضا پرتاب شد.
ایستگاه فضایی بین المللی برای بیشتر از ۲۱ سال خانه فضانوردان بوده است. این ایستگاه بعنوان یک آزمایشگاه ریزگرانش میزبان ۳۰۰۰ تحقیق از بیشتر از ۴۲۰۰ محقق در سرتاسر جهان بوده است. نزدیک به ۱۱۰ کشور و منطقه در فعالیتهای انجام شده این ایستگاه شرکت داشته اند.
به تازگی این همکاری به علت بالا گرفتن تنش ها میان اوکراین و روسیه رنگ دیگری به خود گرفته است. دیمیتری روگوزین”(Dmitry Rogozin)، مدیر آژانس فضایی روسیه چندی قبل بعد از سخنرانی بایدن و در واکنش به تحریم های آمریکا ضد روسیه، توییت هایی منتشر نمود.
چندی قبل “دیمیتری روگوزین”(Dmitry Rogozin)، مدیر آژانس فضایی روسیه، آمریکا و اروپا را به سقوط ایستگاه فضایی بین المللی بر روی آمریکا، اروپا، چین یا هند تهدید کرد. روگوزین در رشته توییت هایی نوشت: آیا می خواهید همکاری ما در ایستگاه فضایی بین المللی را نابود کنید؟ اگر همکاری با ما را متوقف کنید چه کسی از خروج ایستگاه فضایی از مدار و سقوط کنترل نشده ی آن بر ایالات متحده یا اروپا جلوگیری خواهد کرد؟ امکان سقوط این سازه ۵۰۰ تنی بر چین و هند هم وجود دارد. آیا می خواهید آنها را با چنین چشم اندازی تهدید کنید؟ ایستگاه فضایی از فراز روسیه عبور نمی کند ازاین رو همه ی خطرها متوجه شماست. برای این خطرها آماده اید؟
روز گذشته هم باردیگر رئیس آژانس فضایی روسیه ضمن اشاره به تحریم ها ضد این کشور، تهدید خود در خصوص سقوط ایستگاه فضایی بین المللی را باردیگر تکرار کرد.

منبع: