Rate this post

تلسکوپ فضایی جیمزوب، دو مرحله دیگر از پروسه سه ماهه تراز آینه ها را پشت سر گذاشت و تصویری از یک ستاره واحد منتشر نمود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، تلسکوپ فضایی جیمزوب با انتشار تصاویری در صفحه اینستاگرام خود از اتمام دو مرحله دیگر از فرایند تراز آینه ها اطلاع داد.

همان گونه که در تصویر اول مشاهده می کنید، تیم جیمزوب با انجام تنظیماتی بر بخش های آینه اصلی و بروزرسانی تراز آینه ثانویه کار خویش را آغاز کردند و هریک از ۱۸ نقطه از نور ستاره را که توسط ۱۸ بخش آینه اصلی وب منعکس شده بودند، اصلاح کردند. تمام ۱۸ نقطه بازتاب یک ستاره واحد هستند.

در تصویر دوم هر کدام از این ۱۸ نقطه برای تولید یک تصویر واحد و یکپارچه روی هم قرار گرفتند.
مرحله بعدی تنظیم دقیق این نور ستاره برای واضح تر شدن آن است.
ستاره ای که تلسکوپ جیمزوب از آن تصویربرداری کرده، “HD ۸۴۴۰۶” نام دارد. این ستاره پر نور برای تراز کردن آینه های “وب” انتخاب شده است و دانشمندان ناسا از تصویر ثبت شده از این ستاره برای تنظیم ۱۸ بخش آینه جیمزوب استفاده می نمایند. این ستاره خورشید مانند در صورت فلکی دُب اکبر و در فاصله تقریبی ۲۴۱ سال نوری از زمین قرار دارد.
تلسکوپ فضایی جیمزوب در روز چهارم دیماه ۱۴۰۰ به فضا پرتاب شد تا کیهان را در نور فروسرخ کاوش کند و انسان را به اولین سالهای تشکیل جهان ببرد.
این تلسکوپ بعد از گذشت یک ماه به مقصد خود در نقطه لاگرانژ ۲ رسید. لاگرانژ ۲ مکانی ایده آل برای یک تلسکوپ مادون قرمز است. در نقطه لاگرانژ ۲، خورشید و زمین همیشه در یک طرف فضا قرار دارند و ازاین رو “جیمز وب” می تواند تجهیزات نوری و ابزار خویش را همیشه پشت به خورشید و در سایه نگه دارد. این نقطه در مدار خورشید و در فاصله ۱.۵ میلیون کیلومتری از زمین قرار دارد.
“وب” هنوز درحال آماده سازی تجهیزات خود است و انتظار می رود نخستین تصاویر را در تابستان سالجاری میلادی ثبت و ارسال نماید.