Rate this post

عاشق وب سخنرانی سوفیا در یک کنفرانس در دبی
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از زاویا، سوفیا، نخستین ربات انسان نمای جهان مقرر است ماه مارس با شرکت در کنفرانسی در دبی در مورد نقش هوش مصنوعی در حسابرسی داخلی صحبت کند.
دبی هفت تا ۹ ماه مارس سال ۲۰۲۲ میزبان بزرگترین نشست متخصصان حسابرسی این منطقه خواهد بود. در این جلسه سه روزه در مورد آینده هوش مصنوعی، دیجیتالی شدن و امنیت سایبری صحبت خواهد شد. مقرر است ۱۵۰۰ متخصص حسابرسی در این جلسه شرکت نمایند.
دبی مقرر است برای نخستین بار میزبان نخستین شهروند-ربات انسان نمای جهان به نام سوفیا طی بیستمین کنفرانس سالانه حسابرسی منطقه ای(ARAC) که هفتم، هشتم و ۹ مارس ۲۰۲۲ برگزار می شود، باشد.
سوفیا در دومین روز از این کنفرانس که به میزبانی انجمن حسابرسی داخلی امارات متحده عربی(UAE IAA) در مرکز تجارت جهانی دبی(DWTC) صورت خواهد گرفت، در یک جلسه تعاملی به نام “هوش مصنوعی در حرفه حسابرسی داخلی” درباره آینده هوش مصنوعی صحبت کرد. موضوع اصلی این کنفرانس انقلاب و تحول در حسابرسی داخلی است.
در اکتبر ۲۰۱۷ عربستان سعودی اولین کشوری نام گرفت که به ربات سوفیا حق شهروندی داد. برگزارکنندگان حضور سوفیا در این کنفرانس هوشمند را بعنوان نمادی از آینده هوش مصنوعی توصیف کردند.
“عبدالقادر عبید علی”(Abdulqader Obaid Ali) رییس هیئت مدیره انجمن حسابرسی داخلی امارات متحده عربی اظهار داشت: ما مفتخریم و خوشحالیم که سوفیا را برای نخستین بار در دبی دعوت می نماییم تا درباره نیاز به حضور فناوری در همه حرفه ها صحبت نماییم. این کنفرانس در امتداد دستاورد امارات متحده عربی بعنوان نخستین دولت در جهان که دارای وزارت هوش مصنوعی است، صورت خواهد گرفت. ما موضوع کنفرانس یعنی “انقلاب و تحول در حسابرسی داخلی ” را برای مجذوب کردن ذهن و توجه حسابرسان داخلی در سراسر جهان به این مساله انتخاب کردیم. امروزه چالش پیش روی حسابرسان داخلی، اختلال در فناوری است و افرادی که نتوانند با این جریان همگام شوند، از مسیر دور خواهند شد. آنها باید برای آینده آماده باشند و با هوش مصنوعی، فناوری بلاک چین و رباتیک آشنا باشند. این کنفرانس آنها را قادر خواهد ساخت تا سفری آموزشی را شروع کنند که به آنها کمک می نماید تا دریابند حرفه حسابرسی داخلی طی ۲۰ تا ۳۰ سال آینده چگونه خواهد بود.
شرکت کنندگان این فرصت را خواهند داشت تا طی این کنفرانس از تجربیات بیش از ۴۰ سخنران بین المللی و نویسنده مشهور دراین زمینه بهره مند شوند. اهداف کنفرانس، یادگیری استراتژی، ابزارها، روش ها و شیوه های جدید برای دیدن نتایج مثبت در راه شغلی حسابرسان داخلی است.

نکاتی درباره ربات سوفیا

۱۴ فوریه سال ۲۰۱۶ شرکت هنگ کنگی “هانسون رباتیک” ربات سوفیا را فعال کرد و این ربات پیشرفته به قدری شهرت پیدا کرده است که هانسون رباتیک برای او بطور جداگانه حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی ساخته که این مساله شهرت سوفیا را دو چندان کرده است.
شرکت هانسون رباتیک پیش تر گفته بود چهره سوفیا را با الهام از چهره شخصیت هایی مانند ملکه نفرتیتی، آدری هپبورن و آماندا هانسون(همسر طراح این ربات) طراحی نموده است.
ربات سوفیا دارای هوش مصنوعی، قدرت پردازش داده های تصویری و سیستم تشخیص چهره است. او همین طور قادر به تقلید و حالات چهره حرکات انسان، پاسخ دادن به برخی پرسش ها و مکالمات ساده درباره موضوعات از پیش تعیین شده است. سوفیا، یک ربات است که دارای شباهت ظاهری بی نظیر به انسان است. این ربات دارای توانایی های پیچیده بسیاری است و حتی قادر به ابراز احساسات پیچیده انسانی نیز می باشد.

منبع: