Rate this post

عاشق وب: شرکت ˮویرجین گلکتیکˮ(Virgin Galactic) امروز، چهارشنبه ۱۶ فوریه بار دیگر فروش بلیت برای سفر به فضا را بازگشایی کرد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، این شرکت در روز سه شنبه اعلام نمود که موقتاً فهرست انتظار برای مشتریان سفر تجاری به فضا را باز می کند. کمترین مبلغ برای بیعانه ۱۵۰ هزار دلار و قیمت کامل یک بلیت ۴۵۰ هزار دلار است.
ویرجین گلکتیک در نوامبر سال ۲۰۲۱ اعلام نمود که ۷۰۰ مشتری دارد و می خواهد سفرهای تجاری ارسال آنها به فضا را اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز کند و تا آن زمان می خواهد این تعداد را به هزار نفر برساند. به نظر می آید که این شرکت به جدول زمانی خود پایبند است.
“مایکل کولگلازیر”(Michael Colglazier)، مدیرعامل ویرجین گلکتیک در اطلاعیه ای اظهار داشت: ما در ویرجین گلکتیک باور داریم که فضا تحول آفرین است. ما می خواهیم تا قبل از آغاز سفرهای تجاری در اواخر سال ۲۰۲۲ هزار مسافر آماده پرواز داشته باشیم و همانطور که عملیات های منظم را آغاز می نماییم و ناوگان خویش را گسترش می دهیم، پایه و اساسی فوق العاده قوی بنا نماییم.
به صورت کلی حدود ۷۰۰ نفر همچون “ایلان ماسک” تابحال یک صندلی برای پرواز با شرکت “ویرجین گلکتیک” رزرو کرده اند.
این شرکت امیدوار است پیش از شروع سفرهای تجاری خود که اخیرا باردیگر آنرا تا فصل پایانی سال ۲۰۲۲ به تعویق انداخته است، ۱۰۰۰ بلیت بفروشد.
بلیت فروشی از امروز چهارشنبه شروع شد و برای عموم آزاد است. معلوم نیست بلیت فروشی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و ویرجین گلکتیک هنوز زمان آخر آنرا مشخص نکرده است.
این نخستین بلیت فروشی این شرکت نیست. برای مثال ویرجین گلکتیک در اوت ۲۰۲۱ درست یک ماه بعد از نخستین پرواز فضایی این شرکت با حضور بنیانگذار آن، ریچارد برانسون، موقتاً فروش بلیت را با افزایش قیمت بازگشایی کرد. قبل از آن امکان خرید صندلی با ۲۵۰ هزار دلار وجود داشت اما این مبلغ به ۴۵۰ هزار دلار تغییر نمود. “ریچارد برانسون” بنیان گذار شرکت فضایی “ویرجین گلکتیک” ۱۱ ژوئیه به همراه پنج فرد دیگر که تمامی آنها از کارمندان شرکت او بودند، در چارچوب نخستین پرواز فضایی سرنشین دار تجاری به فضا رفتند. بعد از آن “ریچارد برانسون” به نخستین میلیاردری تبدیل شد که با فضاپیمایی که خودش در ساخت آن نقش داشته، به فضا رفته است.
این پرواز ۹ روز پیش از این که “جف بزوس” بنیان گذار شرکت “بلو اوریجین”(Blue Origin) هم این سفر را تجربه کند، صورت گرفت.
ویرجین گلکتیک یک هواپیمای فضایی به نام وی اس اس یونیتی (VSS Unity) دارد که زیر بال های هواپیمایی به نام “وی ام اس ایو” (VMS Eve) قرار می گیرد. هنگامی که این دو به ارتفاع ۱۵ هزار متری می رسند هواپیمای فضایی “وی اس اس یونیتی” آزاد می شود و با نیروی موتور موشک خود به فضای زیر مداری پرواز می کند.
این هواپیمای فضایی می تواند شش مسافر و دو خلبان را در خود جای دهد. این افراد برای دقایقی بی وزنی را تجربه خواهند کرد و زمین را از منظر فضا خواهند دید.
“VSS Unity” تابحال چهار بار به فضای زیر مداری زمین پرواز کرده است اما هم اکنون به علت تعمیر و بهبود هواپیمای حامل یعنی “VMS Eve” بطور موقت پرواز نمی نماید. انتظار می رود این فرایند تا اواسط سال ۲۰۲۲ ادامه یابد.
این شرکت درحال بر روی دو هواپیمای فضایی دیگر است تا عملیات های خویش را گسترش دهد.

منبع: