Rate this post

طبق آخرین آمار از طرف سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، تا حالا بیش از ۳۵۸ هزار شماره شخصی دلیل مزاحمت های پیامکی مسدود شده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، دریافت پیامک های تبلیغاتی بطور معمول برای کاربران آزاردهنده است و بنا بر این بیشتر کاربران به دنبال راهی برای غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی هستند. برای جلوگیری از ارسال پیامک های تبلیغاتی، راه های مختلفی همچون استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامک های تبلیغاتی بوسیله سامانه های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می شد، به وجود آمد.
بعد از مسدود شدن سرشماره های پیامکی، تبلیغات بوسیله خطوط شخصی به روشی رایج تبدیل شد و بعد از آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامک های تبلیغاتی که با شماره های شخصی ارسال می شوند، راه اندازی کند. در عین حال، همچنان برخی از پیامک های تبلیغاتی از طرف خود اپراتورهای همراه ارسال می شود که البته اپراتورها هم برای غیرفعال سازی این پیامک ها راهکار هایی را در نظر گرفته اند.
بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامک های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع شده به سبب مزاحمت پیامکی را اعلام می کند. طبق این آمار تا اختتام آبان ماه امسال، ۳۵۸ هزار و ۶۰۶ خط شخصی به سبب مزاحمت پیامکی قطع شده است.
کاربران در صورت مواجهه با پیامک هایی که مبادرت به ارسال پیامک های تبلیغاتی با شماره شخصی می کنند، می توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیمکارت های مزاحم را تسریع کنند. همین طور بتازگی سامانه «سلام» از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه اندازی شده که مدیریت پیامک های تبلیغاتی نیز یکی از خدمات آنست.