Rate this post

عاشق وب: یک گزارش رسمی نشان داد کلاهبرداران سال میلادی گذشته موفق شدند ۵۴۷ میلیون دلار از آمریکایی هایی که در جست و جوی عشق آنلاین بودند، کلاهبرداری کنند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، گزارش کمیسیون تجارت فدرال آمریکا نشان داد طی پنج سال قبل آمریکایی ها ۱.۳ میلیارد دلار در کلاهبرداریهای عاطفی از دست دادند که بیش از انواع دیگر کلاهبرداریهای مورد بررسی این کمیسیون بود.

درست مانند کلاهبرداران دیگر، کلاهبرداران عاطفی اغلب پروفایلهای جعلی با تصاویر جذاب ایجاد می کنند که از اینترنت دزدیده اند تا قربانیان خودرا فریب دهند و حتی گاهی از هویت افراد واقعی استفاده می نمایند تا قابل باورتر به نظر برسند.

در حالی که خیلی از قربانیان در اپلیکیشنهای دوست یابی به دام می افتند، سایرین پیامهای خصوصی غیرمنتظره در پلتفرمهای شبکه اجتماعی دریافت نمودند و بیش از یک سوم که در کلاهبرداریهای عاطفی آنلاین در سال ۲۰۲۱ پول از دست دادند، اعلام کردند که این جریان در فیسبوک یا اینستاگرام شروع شد.

کلاهبرداران برای فریب افراد و دریافت پول از آنها همه نوع داستان قابل باوری مانند درخواست برای کمک به سبب بحران مالی یا سلامتی تعریف می کنند. یا در داستانشان به یک کودک مریض یا عدم امکان کسب پول بطور موقت و به دلیلهای مختلف اشاره می کنند.

یک ترند رو به رشد که سال قبل از طرف کمیسیون تجارت فدرال آمریکا مشاهده شد، استفاده از ارتباط عاطفی برای کشاندن قربانیان به سرمایه گذاریهای جعلی بود که خیلی از آنها مربوط به رمزارز بود.

در سال ۲۰۲۱ بزرگترین ضررهای گزارش شده در کلاهبرداری عاطفی، پولهایی بود که برای رمزارز پرداخت شدند و به ۱۳۹ میلیون دلار بالغ شد. همین طور افراد بیشتری گزارش کردند به کلاهبرداران بوسیله کارتهای هدیه یا روشهای دیگر پرداخت، پول داده اند. در حقیقت از هر چهار نفر، یکی اظهار نمود با کارت هدیه به کلاهبرداران پول پرداخت کرده است و جمعا ۳۶ میلیون دلار به این شکل از دست رفت.

بر اساس گزارش تِک رادار، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا به آمریکایی ها سفارش کرد برای اجتناب از افتادن به دام کلاهبرداران عاطفی، از ارسال پول به افرادی که نمی شناسید اجتناب کرده و برمبنای سفارش آنها سرمایه گذاری نکنند.

منبع: