Rate this post

تلگرام ۶۴ کانال این سرویس پیامرسان را در آلمان مسدود کرد.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، نشریه زوددویچه سایتونگ بدون نام بردن از منبع مطلع خود گزارش کرد: اقدام تلگرام بعد از درخواست دفتر پلیس جنایی فدرال آلمان از تلگرام برای بستن این کانالها انجام شده است.

تلگرام در آلمان به سبب کمک به ترویج نظریه های توطئه مخالفان واکسن کرونا که مطالبی را درباره خطرات این واکسن منتشر نموده و اعتراضات خشونت آمیزی را سازماندهی می کنند، هدف انتقاد قرار گرفته است.

طبق گزارش زوددویچه سایتونگ، یکی از کانالهای مسدود شده متعلق به یک سلبریتی گیاهخوار بود که نظریه های توطئه را درباره ویروس کرونا برای بیش از ۱۰۰ هزار هوادارش در تلگرام پخش می کرد.

وزارت کشور آلمان هفته گذشته اعلام نموده بود مذاکرات سازنده ای با تلگرام داشته است اما درباره گزارش زوددویچه سایتونگ اظهارنظر نکرد.

اپلیکیشن تلگرام محبوبیت فزاینده ای در بین کنشگران و معترضان پیدا کرده است؛ به ویژه که پلتفرمهایی نظیر فیسبوک تحت فشار دولتها برای مقابله با انتشار مطالب دروغ، تهدیدآمیز یا ترویج نظریه های توطئه، انتشار چنین محتوایی را محدود کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، نانسی فزر، وزیر کشور آلمان ماه گذشته گفته بود آلمان ممکنست تلگرام را مسدود کند و این کشور سرگرم گفت و گو با شرکای خود در اتحادیه اروپا درباره نحوه ساماندهی این سرویس پیامرسان است.