Rate this post

به گزارش عاشق وب ایستگاه فضایی بین المللی به تازگی در حساب کاربری خود در اینستاگرام فیلمی از فرآیند آماده کردن غذا توسط ˮجسیکا میرˮ(Jessica Meir) فضانورد ناسا منتشر نموده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، جسیکا میر ۲۰۵ روز را در فضا گذراند و در آخرین مأموریت خود به ایستگاه فضایی بین المللی، نحوه آماده کردن غذا در فضا را نشان داد. اغلب اوقات، “پختن” به معنای افزودن مقداری آب و گرم کردن آن است. در این ویدیو، او از یک بسته مارچوبه استفاده می نماید، اما فضانوردان بسته به میل شخصی شان، غذاهای متنوعی را در طول مأموریت خود مصرف می کنند. هر چند وقت یک مرتبه هم یک فضاپیمای باری حامل چندین میوه و سبزیجات تازه هم برای فضانوردان ارسال می شود که این امر سبب شادمانی آنها می شود چون که بعد از خوردن غذاهای بسته بندی شده خوردن این میوه ها و سبزیجات تازه بسیار لذت بخش است.
جسیکا میر(Jessica Meir) فضانورد ناسا در سال ۲۰۱۹ اولین پیاده روی فضایی کاملا زنانه را به همراه “کریستینا کخ”(Christina koch) با موفقیت انجام داد. در سال ۲۰۱۹ “جسیکا میر” و “کریستینا کخ” برای نصب باتری های لیتیوم-یونی جدید از ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) بیرون آمدند تا اولین راهپیمایی فضایی کاملا زنانه را برگزار کنند. این راهپیمایی، اولین راهپیمایی فضایی میر و چهارمین راهپیمایی فضایی کخ بود و هفت ساعت و ۱۷ دقیقه به طول انجامید.
ناسا همواره درحال کوشش برای ارتقای فناوری های خود و ارسال هرچه بیشتر فضانوردان به فضا است اما باید گفت یکی از چالش های بزرگی که این سازمان با آن مواجه می باشد، تأمین غذای فضانوردان در فضا است که به تازگی برای رفع این مشکل مبلغ یک میلیون دلار برای توسعه سیستم های نوآورانه برای تغذیه فضانوردانی که در آینده به فضا خواهند رفت، مختص کرده است.
از مزایای بی شمار آن که بگذریم، فضانورد بودن کار ساده ای نیست و بطور قطع برای کسانی که بیش از اندازه به غذا علاقه دارند، حتی کمی دشوار می باشد، چون که منوی غذایی فضانوردان خیلی جامع نیست و خیلی از غذاها را نمی توان در آن یافت. همانطور که ناسا آماده می شود تا بیشتر از هر زمان دیگری فضانوردان را به فضا بفرستد، این آژانس فضایی می خواهد سیستم منبع سوخت حیاتی آنها یعنی غذا را هم ارتقا دهد. در دسترس قرار دادن غذاهای مغذی، خوشمزه و رضایت بخش در اختیار فضانوردان طی مأموریت های فضایی طولانی مدت، انرژی لازم برای کشف ناشناخته ها را به آنها می دهد.