Rate this post

به گزارش عاشق وب تنظیم آینه های طلایی ˮتلسکوپ فضایی جیمز وبˮ شروع شده است تا امکان کار کردن آنها بعنوان یک دستگاه واحد فراهم گردد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، “تلسکوپ فضایی جیمز وب” (James Webb Space Telescope) بعد از پرتاب هیجان انگیز خود، هم اکنون به دنبال تمرکز بر فضا است.
به گفته مقامات ناسا، مهندسان درحال آغاز مراحل تنظیم کردن آینه بزرگ و طلایی ۱۸ قطعه ای هستند که به تازگی مستقر شده است. این کار در نهایت سبب می شود که این قطعات بعنوان یک دستگاه واحد کار کنند.
این روند با راه اندازی ۱۳۲ محرک شروع شد که بخش های اولیه و ثانویه آینه را حرکت می دهند تا مطمئن شوند که همه چیز همان گونه که انتظار می رفت، انجام شده است. همچنین، مهندسان اطمینان حاصل کردند که محرک ها برای هدایت آینه ای که مقرر است طی فرایند تثبیت تصویر استفاده شود، به درستی کار می کنند.
پژوهشگران رصدخانه حدود ۱۰ روز کار خواهند کرد تا بخش های آینه را از مسیر پرتاب خارج کنند و بررسی های دقیق تر هم بعد از آن ادامه خواهد داشت.
هدف این است که همه قطعات جیمز وب بعنوان یک رصدخانه واحد در فضا کار کنند. این کار برای برنامه جاه طلبانه تلسکوپ که بررسی بیشتر در مورد جهان ابتدایی و تاریخچه زندگی اجرام متعدد آنرا شامل می شود، ضروریست.
ناسا تخمین می زند که تنظیمات مورد نظر حدود سه ماه زمان می برند و این کار را تا اواسط آوریل زمان خواهد برد تا همه چیز طبق برنامه پیش برود. تلسکوپ فضایی جیمز وب، در ۲۵ دسامبر به فضا پرتاب شد و به لطف دقت پرتاب امکان دارد سوخت کافی را برای اکتشافات خود داشته باشد اما همه این موارد به عملکرد صحیح آینه ها بستگی دارد.
گروه های پژوهشی حالا از روی زمین، تنظیمات بخش های اولیه و ثانویه آینه را شروع کرده اند تا از پیکربندی خود و از گیره هایی که آنها را محکم نگه می داشتند و در مقابل لرزش حفظ می کردند، رها شوند.
تلسکوپ جیمز وب بعد از به پایان رساندن فعالیتهای در ارتباط با راه اندازی، مجموعه ای از برنامه های علمی را در تابستان سال جاری آغاز خواهد نمود که همه چیز از بررسی سیارات فراخورشیدی گرفته تا کاوش در مورد آغاز جهان را شامل می شود.

منبع: