Rate this post

هواوی به سبب تحریمهای آمریکا انتظار دارد درآمدش در سال ۲۰۲۱ به میزان حدود ۳۰ درصد کاهش داشته باشد و چالشهای متوجه این شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی چینی در سال نوی میلادی همچنان ادامه پیدا می کند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، گوئو پینگ، رئیس هیات مدیره هواوی در نامه سال نو به کارمندان این شرکت اعلام نمود: انتظار می رود درآمد سال ۲۰۲۱ به ۶۳۴ میلیارد یوان (۹۹.۴۸ میلیارد دلار) برسد که ۲۸.۹ درصد کاهش در مقایسه با درآمد ۸۹۱.۴ میلیارد یوان در سال ۲۰۲۰ خواهد داشت.

این مدیر هواوی اظهار داشت: سال آینده چالشهایی را به همراه خواهد داشت اما وی از عملکرد تجاری هواوی در سال ۲۰۲۱ رضایت داشته است.

در این نامه که در وب سایت هواوی انتشار یافت، آمده است: فضای کسب وکار غیرقابل پیش بینی، سیاسی شدن فناوری و رشد جنبشهای ضد جهانی سازی، همگی چالشهای جدی محسوب می شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۱۹ با اشاره به نگرانیهای امنیتی ملی، هواوی را هدف تحریم تجاری قرار دارد که علاوه بر فناوریهای دیگر، دسترسی این شرکت به اندروید آلفابت را برای تلفنهای هوشمند جدید ممنوع کرد. تحریمهای آمریکا به همراه منصرف داخلی ضعیف تر به علت شیوع پاندمی بر کسب وکار هواوی تاثیر منفی گذاشتند.

رییس هیات مدیره هواوی اظهار داشت: ما باید به استراتژی خود ادامه دهیم و به عوامل خارجی که خارج از کنترل ما قرار دارند، به شکل منطقی پاسخ دهیم. هواوی همچنان به زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات و دستگاههای هوشمند متمرکز خواهد ماند.

بر اساس گزارش رویترز، تازه ترین گزارش درآمد هواوی نشان داد درآمد سه ماهه سوم هواوی ۳۸ درصد در مقایسه با زمان مشابه سال قبل کم شد. درآمد این شرکت در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۱ حدودا یک سوم کاهش سال به سال داشت.