Rate this post

به گزارش عاشق وب دیده بان ضد انحصارطلبی ایتالیا شرکت آمریکایی آمازون را به علت سوءاستفاده از نفوذش در بازار، ۱.۱۳ میلیارد یورو (۱.۲۸ میلیارد دلار) جریمه کرد.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، شرکت آمازون اعلام نمود ضد این جریمه که یکی از بزرگترین جریمه های صادر شده ضد یک شرکت فناوری آمریکایی در اروپاست، درخواست تجدیدنظر خواهد نمود.

پس از یک رشته رسوایی های در ارتباط با حریم خصوصی و اطلاعات نادرست و همینطور شکایت برخی از شرکتها از قدرت بازار غولهای فناوری، تفحص جهانی از این شرکتها افزوده شده است. علاوه بر آمازون، شرکت گوگل آلفابت، فیسبوک، اپل و مایکروسافت هم در اروپا زیر ذره بین مقامات رفته اند.

دیده بان ضد انحصارطلبی ایتالیا در اطلاعیه ای اعلام نمود: آمازون از موقعیت برتر خود در بازار ایتالیا برای خدمات واسطه گری در بازار به منظور استفاده از خدمات لجستیک این شرکت توسط فروشنده های فعال در وبسایت ایتالیایی آمازون بهره برده است. آمازون مزایای انحصاری مانند استفاده از برچسب “پرایم” که به دیده شدن بیشتر و افزایش فروش کمک می نماید را به استفاده از این خدمات منوط کرده بود.

برچسب “پرایم” فروش به بیشتر از هفت میلیون مشتری وفادار و پرخرید اعضای برنامه وفاداری آمازون را راحتتر می کند.

دیده بان ضد انحصارطلبی ایتالیا علاوه بر این جریمه، از آمازون خواسته است اقدامات اصلاحی انجام دهد که مورد بازنگری قرار می گیرند.

آمازون مدعی شده است خدمات لجستیکی این شرکت کاملا اختیاری بوده و اغلب فروشندگان در این فروشگاه از آن استفاده نمی کنند.

بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام نمود در قالب شبکه رقابت اروپایی، همکاری نزدیکی با سازمان رقابت ایتالیا داشته است تا سازگاری با دو تحقیقات در جریان این کمیسیون در مورد شیوه های کسب و کار آمازون را تضمین کند. اولین تحقیقات در ژوئیه سال ۲۰۱۹ گشوده شد تا ارزیابی شود آیا استفاده آمازون از اطلاعات مهم فروشندگان مستقل که در فروشگاه این شرکت کالاهای خویش را عرضه می کنند، نقض مقررات رقابت اتحادیه اروپاست. تحقیق دوم اواخر سال ۲۰۲۲ شروع شد و به رفتار ترجیحی در فروش کالاهای آمازون و فروشندگان بازاری که از خدمات لجستیک و تحویل این شرکت استفاده می نمایند، متمرکز است.

منبع: