Rate this post

پیانو آکوستیک به عنوان یکی از زیباترین انواع پیانو و ساز موسیقی به گونه ای طراحی شده است که طیف وسیعی از نوت ها را در دسترس نوازندگان قرار می دهد.

موسیقی کلاسیک به شکلی است که اکثر افراد با سبک این موسیقی آشنایی داشته و علاقه زیادی به آن نشان می دهند به طوری که افراد زیادی در این عرصه فعالیت های چشم گیری داشته اند.

در این بین انواع سازهای متناسب با موسیقی کلاسیک تولید شدند که محبوبیت این نوع از موسیقی را دوچندان می کنند؛ یکی از این آلات موسیقی پیانو است که اکثریت شناخت نسبی در مورد پیانو دارند و با کارایی آن آشنا هستند.

جالب است بدانید پیانو را به عنوان مادر سازها می شناسند که به مرور زمان، با طراحی های گوناگون و زیبا تولید و به بازار موسیقی ارائه شد.

پیانو آکوستیک به عنوان یکی از زیباترین انواع پیانو و ساز موسیقی به گونه ای طراحی شده است که طیف وسیعی از نوت ها را در دسترس نوازندگان قرار می دهد؛ به همین منظور برای بررسی پیانو آکوستیک و ویژگی های آن، این مقاله را در دسترس کاربران و هواداران موسیقی و ساز پیانو قرار داده ایم تا از این طریق بتوانید اطلاعات کافی و مفیدی را کسب نمایید، پس تا انتها با ما همراه باشید.

بارزترین ویژگی های پیانو آکوستیک چیست؟

بدون شک فاکتورها و پارامترهای مختلفی برای خرید هر نوع وسیله موسیقی وجود دارد که پیانو آکوستیک نیز از این قاعده مستثنی نیست و بایستی با در نظر گرفتن آن ها نسبت به خرید پیانو آکوستیک اقدام فرمائید. پیشنهاد می کنیم جهت مشاهده انواع پیانو آکوستیک " اینجا " کلیک کنید.

به عنوان یکی از ویژگی های مهمی ک برای پیانو آکوستیک می توان برشمرد تولید جزئیاتی است که پیانو دیجیتال قادر به به تولید آن ها نیست؛ این ویژگی به گونه ای است که می تواند یک تجربه نوین را از طریق ارتعاشات صدا، هارمونیک بودن و حتی لمس کردن کلاویه های پیانو آکوستیک به پیانیست القا کند تا بدین وسیله نواختن پیانوی واقعی و حقیقی را احساس نماید.

حال برخی از این ویژگی ها را مورد بررسی قرار می دهیم که به شرح زیر می باشند:

  • فریم، قاب یا چارچوب پیانو آکوستیک: جنس بدنه پیانو آکوستیک از چوب است که موجب شده تا از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار شود؛ اما گاها در برخی موارد، از میل های فلزی در داخل چوب بدنه پیانو استفاده می کنند.
  • ساند بورد: یکی از اجزای مهم هر پیانو از جمله پیانو آکوستیک قسمت ساند بورد آن است که وظیفه تقویت صدای پخش شده رزونانسی را بر عهده دارد.
  • پدال های پیانو آکوستیک: پدال های پیانو اهرم هایی هسنتند که در قسمت زیرین ساز قرار داشته و کنترل میزان صدا و کیفیت آن را با توجه به محل قرارگیری پدال ها برای پیانیست آسان تر می کنند و به سه نوع پدال نرم، پدال تمرین و پدال طنین تقسیم بندی می شوند.
  • کلاویه های پیانو آکوستیک: کلیدهای پیانو یا اصطلاحا کلاویه ها در پیانو آکوستیک به شکلی طراحی و ساخته شده اند که با گذشت زمان موجب نواخته شدن بهتر و در نتیجه تولید صدای با کیفیت تر خواهند شد؛ به گونه ای که یک صدای واقعی و گوش نواز را به شنونده منتقل خواهند کرد.
  • ابعاد و وزن پیانو آکوستیک: پیانوهای آکوستیک که در دو مدل گرند و دیواری تولید و ساخته می شوند دارای ابعاد مختلف و مختص خود هستند که در اینجا مدل گرند مورد بحث است؛ غالبا عرض استاندارد پیانو آکوستیک حدودا ۱ متر و ۵۰ سانتی متر بوده، اما بعد طولی متفاوتی دارند که از ۱۵۵ سانتی متر تا ۳۰۰ سانتی متر متغیر می باشد.

نگهداری از پیانو آکوستیک به چه صورت است؟

با توجه به این که قطعات تشکیل دهنده پیانو آکوستیک چیزی حدود ۱۰ هزار قطعه می باشد به طور قطع نگهداری سخت تری را نسبت به دیگر پیانوها مانند پیانو دیجیتالی می طلبد؛ به صورتی که عموما ۲ بار در سال به کوک شدن آن نیاز خواهید داشت.

قیمت انواع پیانو آکوستیک

به جرات می توان گفت پارامتر مهمی که برای خرید انواع آلات موسیقی حائز اهمیت است قیمت کالا می باشد که با توجه به در نظر گرفتن شرایط مالی  و بودجه در دسترس، نوع برند ( Yamaha، Kawai، Ritmuller، Gebr، Diapason ) و نیاز خود مانند: سطح نوازندگی ( مشخصات فنی مورد نیاز برای تمرین )، مساحت فضای نگهداری پیانو و …. می توانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید؛ همچنین از دیگر مواردی که در تعیین قیمت پیانو آکوستیک می تواند تاثیرگذار باشد کیفیت ساخت اجزای داخلی ساز است؛ بدین صورت که هرچقدر این کیفیت بالاتر باشد به مراتب قیمت پیانو آکوستیک نیز افزایش خواهد یافت.

می توانید برای مشاهده انواع مختلف پیانو و اطلاع از قیمت آن ها  " اینجا " کلیک نمایید.