Rate this post

عاشق وب: تلاش شرکت متا برای فراهم کردن رمزنگاری کامل پیام های فیسبوک و اینستاگرام مدت طولانی تری از آنچه انتظار داشت، زمان می برد.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، آنتیگون دیویس، مدیر ایمنی جهانی فیسبوک در یادداشتی برای تلگراف اعلام نمود عرضه پیامهای رمزنگاری شده بصورت پیش فرض برای فیسبوک مسنجر و اینستاگرام تا سال ۲۰۲۳ به تاخیر افتاد. این شرکت رسانه اجتماعی قبل از این قصد داشت این برنامه را تا سال ۲۰۲۲ اجرائی کند اما حالا زمان بیشتری برای انجام این کار نیاز دارد.

محرمانگی بیشتر هم اکنون در وات ساپ فراهم شده اما در فیسبوک مسنجر و اینستاگرام همچنان کاربران باید یک مکالمه رمزنگاری شده را شروع کنند. شرکت متا که سابق بر این فیسبوک نام داشت، حرکت گسترده به سمت رمزنگاری و سایر قابلیتهای حریم خصوصی را در سال ۲۰۱۹ شروع کرد.

بر اساس گزارش انگجت، دیویس اظهار نمود شرکت متا همچنان توانایی این را دارد که موارد سوءاستفاده را بوسیله اطلاعات رمزنگاری نشده و گزارشهای کاربران شناسایی کند. این تاخیر می تواند زمان کافی فراهم آورد تا این شرکت دولتها را از خدماتی که فراهم می آورد، مطمئن کرده و مناقشات احتمالی را برطرف کند.

منبع: