Rate this post

خوزستان مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اعلان اینکه باید تعرفه های مخابرات منطقی شود، اظهار داشت: به دنبال وارد شدن فشار مالی به مردم نیستیم اما برای توسعه و نوسازی نیاز به هزینه است و تعرفه های مخابرات باید منطقی شود.

رحیم فلاح زاده در نشست خبری که امروز، ۱۸ آبان ماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به اقدامات شرکت مخابرات ایران و منطقه خوزستان اظهار نمود: شرکت مخابرات از سال ۱۳۸۸ و بر طبق اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شد و در طول ۱۲سال گذشته تا حالا تلاش نموده تا خدمات شایسته ای را به مشترکان خود عرضه نماید.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، وی با اعلان اینکه سرویس اصلی شرکت مخابرات، تلفن ثابت است، اضافه کرد: این سرویس پایه اصلی مخابرات است و تکنولوژی آن بر بستر سیم است و در همه شهرها و برخی روستاها وجود دارد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان اشاره کرد: هم اکنون ۱۱۸ مرکز شهری و ۲۳۸ مرکز روستایی تلفن ثابت در استان خوزستان فعال می باشند و به مشترکان تلفن ثابت ارائه سرویس می کنند.

فلاح زاده با اعلان اینکه ۱.۵ میلیون شماره منصوبه تلفن ثابت در خوزستان داریم، عنوان کرد: در ۱۰ سال قبل بر بستر همین شبکه تلفن ثابت، واگذاری سرویس ADSL انجام شده است و به صورتی خدمات اینترنتی نیز بوسیله این زیرساخت در این سال ها به مردم ارائه می شود.

وی افزود: در سالهای اخیر هیچ تغییر تعرفه ای در بحث تلفن ثابت نداشته ایم و درآمد شرکت مخابرات از یک خط تلفن ثابت در یک ماه به سبب استفاده عمده مردم از موبایل حدود ۶ هزار تومان است در صورتیکه هزینه نگهداری آن خط تلفن برای شرکت مخابرات حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان اظهار داشت: در کل کشور سال به سال به هزینه ها افزوده می شود اما متاسفانه بیش از ۱۲ سال است که تعرفه تلفن ثابت تغییر نکرده و ثابت بوده است و این مساله سبب شده کار شرکت مخابرات برای تامین هزینه های خود دشوار شود.

فلاح زاده بیان کرد: از ۱.۵ میلیون شماره تلفن منصوبه در خوزستان، حدود ۹۰۳ هزار شماره فعال می باشند و باقی آن ظرفیت، خالی است که بر طبق برنامه ریزی در اختیار مشترکان قرار داده می شود.

وی اضافه کرد: بر طبق برنامه ریزی های انجام شده، واگذاری سالانه حدود ۱۵ هزار تلفن ثابت در دستور کار است که بطور معمول این برنامه محقق می شود. امسال و در ۶ ماهه نخست سال نیز حدود ۷ هزار تلفن ثابت را به متقاضیان واگذار کرده ایم و روند واگذاری ها ادامه دارد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اعلان اینکه روند استفاده از تلفن ثابت در جهان نزولی است، اظهار داشت: به سبب اینکه تعرفه تلفن ثابت پایین و سرویس ارزانی است و همین طور امکان ارائه سرویس ADSL بر روی آن وجود دارد، مردم به خطوط تلفن ثابت تعلق خاطر دارند و هنوز تقاضا برای دریافت آن وجود دارد.

فلاح زاده درباب ارائه سرویس ADSL توسط مخابرات عنوان کرد: امسال واگذاری ۲۸ هزار سرویس ADSL در دستور کار ما است که حدود ۱۰ هزار سرویس در ۶ماه نخست به متقاضیان در خوزستان واگذار شده است.

وی با انتقاد از عدم تغییر تعرفه ها در مخابرات طی ۱۲ سال قبل تاکنون، اضافه کرد: باید بازسازی و نوسازی شبکه مخابرات استان صورت گیرد اما به سبب عدم تغییر تعرفه ها امکان نوسازی و بازسازی شبکه وجود ندارد. همین طور به سبب سرقت، تخریب و حفاری های گوناگون لطمه هایی به شبکه وارد می شود که باید مخابرات آنها را جبران کند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان افزود: وقتی به شبکه صدمه ای وارد می شود باید به کمک تجهیزات و نیروی انسانی نسبت به حل مشکل مورد اشاره اقدام و شبکه بازسازی شود اما همه این موارد نیاز به بودجه دارد که مخابرات در تامین آن به شدت با مشکل مواجه می باشد.

فلاح زاده با اشاره به این که سرویس فیبر نوری در سالهای اخیر در خوزستان توسعه یافته است، اظهار داشت: این سرویس باید در آینده جایگزین شبکه مسی شود اما باتوجه به سرمایه گذاری سنگین انجام شده در حوزه شبکه مسی، کنار گذاشتن آن ممکن نیست و بازسازی و نوسازی آن باید در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: از شروع زمان اجرای فیبر نوری در خوزستان، ۱۸۰۰ سرویس فیبر نوری به متقاضیان در شهرهای بزرگ خوزستان واگذار شده است و برنامه داریم ۱۵۰۰ سرویس فیبر نوری دیگر را واگذار کنیم؛ البته این سرویس به سبب بالا بودن هزینه مودم آن، متقاضی کمتری دارد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان درباب سرقت از تجهیزات مخابرات و کابل های تلفن در خوزستان عنوان کرد: طبق آمار در ۶ ماهه نخست امسال، ۱۳۴ کافو در اهواز و کارون سرقت و تخریب شده اند. هر کافو به طور متوسط به حدود ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ مشترک خدمات دهی می کند و سرقت آنها مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

فلاح زاده با اعلان اینکه در مواردی حتی سارقان کابل های مسی تلفن در زمین را سرقت و تخریب می کنند، اظهار داشت: سرقت ها معطوف به مناطق خاصی نیست و در همه مناطق سرقت داریم. هزینه ترمیم هر کافو بعد از سرقت حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بوده و بار سنگینی بر دوش مخابرات است.

وی اضافه کرد: جلسات و پیگیری های ویژه ای برای برخورد با سارقان در زمینه تجهیزات مخابراتی و کابل ها انجام شده و از همه مراجع کمک گرفته شده است تا مشکلات را حل نماییم اما حجم سرقت ها بالا است. در سال قبل حدود ۱۹۰ پرونده برای سارقان و امسال تا حالا حدود ۸۰ پرونده برای سارقان داشته ایم.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان افزود: با توجه به این که کافوهای نوری تولید داخل نیست، تخریب یا سرقت آنها هزینه های بسیار بالایی را بر مخابرات خوزستان تحمیل می کند و تامین تجهیزات آنها بسیار دشوار است اما در بحث کابل ها مشکلی نداریم و به میزان کافی در انبارها موجود است.

فلاح زاده عنوان کرد: در تلاش هستیم با ایمن سازی تجهیزات، شاهد ارتقا سطح ایمنی و کاهش سرقت ها در خوزستان باشیم.

وی با اشاره به ارتقا ظرفیت شبکه اینترنت مخابرات در خوزستان، اظهار داشت: ظرفیت شبکه اینترنت مخابرات در کل استان که بوسیله گیت بین المللی وارد می شود، در دوران کرونا ۲۰ گیگ بود که بعد از مدتی آنرا به ۳۰ گیگ ارتقا دادیم و در ایام گذشته این ظرفیت را به ۴۰ گیگ رساندیم.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اعلان اینکه ظرفیت زیرساخت های حوزه مخابرات استان ۲ تا ۲.۵ برابر شده است، اضافه کرد: شبکه فیبر نوری در دو سال قبل از ۲ هزار کیلومتر به ۴۶۰۰ کیلومتر رسیده و توسعه بسیار خوبی دراین زمینه انجام شده است.

فلاح زاده بیان کرد: مخابرات به دنبال این است تا هزینه تعرفه مخابرات را منطقی کند برای اینکه در ۱۲ سال قبل یک ریال به تعرفه مخابرات افزوده نشده است. مخابرات به دنبال اصلاح تعرفه است و اگر گلایه ای درباب مشکلات مخابراتی از طرف مردم وجود دارد به این علت است که مشکلاتی در تامین هزینه کابل، شبکه و پرسنل و… داریم.

وی درباب شبکه اینترنت همراه اول در خوزستان اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۲هزار سایت همراه اول در خوزستان وجود دارد که از این تعداد ۱۳۱۵ سایت ۲G، ۹۱۵ سایت ۳G، ۹۳۳ سایت ۴G و ۶۹۹ سایت ۴G+ هستند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان افزود: در برنامه داریم ۴ سایت ۵G را در اهواز راه اندازی نماییم. دراین زمینه یکی از معضلات بحث تحریم است و در تامین تجهیزات مشکلاتی وجود دارد تا بتوانیم این سایت ها را ارتقا و سایت های جدید ایجاد نماییم.

فلاح زاده با اشاره به مناطقی که در اهواز با مشکل آنتن دهی مواجهند، اضافه کرد: در اهواز ۴۰ سایت جدید باید راه اندازی شود که از این تعداد تا حالا ۲۶ سایت به وجود آمده و راه اندازی باقی آنها نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه ۴.۵ میلیون مشترک همراه اول در استان داریم، اظهار داشت: مخابرات زیرساخت همه ارتباطات در کشور است و اگر نتوانیم شبکه مخابرات را نوسازی و بازسازی نماییم، اساسا با چالش هایی در این عرصه مواجه خواهیم شد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان اظهار نمود: تلاش خواهیم کرد خللی در ارتباطات وارد نشود اما باید تعرفه های مخابرات منطقی شود که البته دراین زمینه دنبال وارد شدن فشار مالی به مردم نیستیم اما برای توسعه و نوسازی نیاز به هزینه است و تعرفه های مخابرات باید منطقی شود.

فلاح زاده در آخر اضافه کرد: ما باید به سمت استفاده از فیبر نوری برویم و که البته هزینه ها دراین زمینه بالا است و منطقی سازی تعرفه ها به توسعه این بخش کمک شایانی می کند.