Rate this post

بازگشت فضانوردان مأموریت ˮکرو-۲ˮ شرکت ˮاسپیس ایکسˮ از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین امشب هفتم نوامبر(۱۶ آبان) در ساعت ۱۹: ۴۰به وقت ایران شروع می شود و فردا هشتم نوامبر روی زمین فرود خواهند آمد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، خدمه مأموریت “کرو-۲”(Crew-۲) که توسط شرکت “اسپیس ایکس”(SpaceX) انجام می شود، بعد از گذراندن شش ماه در ایستگاه فضایی بین المللی حالا آماده بازگشت به زمین هستند.
ناسا تأیید کرده است که “کرو-۲” امروز هفتم نوامبر در ساعت ۱۱: ۱۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۹: ۴۰ به وقت ایران) و همزمان با وقتی که فضانوردان دریچه کپسول “اندیوور”(Endeavour) را می بندند، این بازگشت آغاز خواهد شد.
کپسول فضایی در ساعت ۲۱: ۳۵ به وقت ایران از ایستگاه فضایی بین المللی جدا می شود و روز بعد یعنی هشتم نوامبر حدود ساعت ۱۵: ۴۴ به زمین خواهد رسید.
شما می توانید پوشش زنده این رویداد را از امشب ساعت ۱۹: ۱۵ از راه کانال یوتیوب ناسا تماشا کنید.
فضانوردان مأموریت “کرو-۲” شامل “آکیهیکو هوشیده” از آژانس فضایی ژاپن(JAXA)، “توماس پسکت” از آژانس فضایی اروپا(ESA)، “شین کیمبرو” و “مگان مک آرتور” هر دو از ناسا، ۱۹۹ روز را در ایستگاه فضایی بین المللی سپری کرده اند و با نتایج آزمایش های سخت افزاری و علمی به زمین باز خواهند گشت.
مأموریت “کرو-۲” از چند جنبه یک مأموریت حیاتی برای “اسپیس ایکس” بوده است. این مأموریت فقط یک مدرک در خصوص این نیست که فضاپیماهای خصوصی گزینه مناسبی برای انجام عملیات های ناسا هستند، بلکه کپسول “اندیوور” نخستین کپسول “کرو دراگون” شرکت “اسپیس ایکس” است که باردیگر استفاده شده است.
اگر همه چیز به خوبی پیش برود، این شرکت هزینه های انتقال افراد به فضا در عصر بعد از شاتل های فضایی را کاهش خواهد داد.
ایستگاه فضایی بین المللی برای مدتی شلوغ خواهد بود، چون که ناسا و “اسپیس ایکس” هم اکنون انتظار دارند مأموریت “کرو-۳”(Crew-۳) را در تاریخ ۱۰ نوامبر پرتاب کنند و در همان روز هم در ایستگاه فضایی پهلو بگیرد.
“کرو-۳” بعنوان سومین سفر “اسپیس ایکس” به ایستگاه فضایی نشان دهنده شروع یک روال است که در آن پروازهای “کرو دراگون” با محوریت ناسا به رویدادی معمول تبدیل خواهند شد.