Rate this post

عاشق وب: رئیس مرکز تشخیص و پیش گیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به احتمال سواستفاده از اطلاعات ذخیره شده در بستر گوگل درایو هشدار داد.
سرهنگ علی محمد رجبی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به امکان ذخیره برخی اطلاعات نظیر فیلم، عکس، متن و… در فضای حافظه گوگل اظهار داشت: ذخیره اطلاعات حساس مانند فیلم ها و تصاویر شخصی و همین طور اسناد بر روی گوگل درایو امکان دسترسی مجرمان را فراهم می آورد.
وی افزود: خیلی از کاربران برای دسترسی سهل به اطلاعات حساس خود، این اطلاعات را در گوگل درایو بارگزاری می کنند و همین موضوع نیز ممکنست سبب شود تا افراد سودجو مبادرت به سواستفاده از آن کنند.
رجبی با اعلان اینکه انتخاب رمز عبور ضعیف امکان ورود سودجویان به گوگل درایو را بیشتر می کند، اظهار داشت: کاربران حتما باید تنظیمات گوگل خودرا بررسی نمایند چونکه ممکنست گاهی ناخواسته و برمبنای تنظیمات پیش فرض اطلاعات و تصاویر بر روی گوگل درایو ذخیره شود.
وی ادامه داد: افراد سودجو بعد از دسترسی مجرمان به این اطلاعات، مبادرت به اخاذی با سوءاستفاده از فرد قربانی خواهند کرد بدین جهت هشدار پلیس این است که کاربران حتما رمز عبوری قوی برای حساب گوگل خود انتخاب نموده، تایید دومرحله ای را فعال کنند و از بازگذاشتن حساب خود زوی سیستم های مختلف پرهیز کنند.

منبع: